MediaMarkt snackt naar het EK

MediaMarkt snackt naar het EK

24-05-2024 (07:00) - Campagnes

Miljoenen voetbalfans zitten vanaf 14 juni voor de televisie om alle wedstrijden van het EK voetbal te volgen. MediaMarkt startte deze week een campagne met de ultieme gadget: een limited edition Oranje Airfryer. 

Remko Rijnders, CEO van MediaMarkt Benelux: “Veel mensen kijken wedstrijden samen met familie of vrienden. De wedstrijden zorgen daarmee ook een sociaal evenement bij de mensen thuis. Er wordt gelachen, geschreeuwd, gedronken en gesnackt. Om de Oranjekoorts aan te wakkeren, lanceren wij de Oranje Airfryer. Zo is MediaMarkt de supporter van heel veel wedstrijden bij mensen thuis.”

360 campagne

Het alternatief voor de frituur heeft de hoofdrol in de campagne, die wordt uitgerold op televisie, radio en digital. De televisiecommercial wordt deze en volgende week met 15 seconden spots getoond en op de radio is de actie ook te horen. Ook in de winkels is er volop aandacht voor de campagne. Zo worden onder meer display, A1 hero posters en magnet sheets ingezet. Ook CRM is onderdeel van het mediaplan. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau VML. Qiss heeft de verpakking van de airfryer vormgegeven.

Iedereen wil een grotere TV

De Oranjekoorts merkt de retailer ook aan de verkoop van andere producten, want traditioneel worden er tijdens grote voetbal evenementen een stuk meer grote TV’s verkocht. De 55 inch TV is het populairste formaat, maar ook de 65, 70, 85 en zelfs 98 inch formaten zijn geliefd. Voetballiefhebbers die thuis de wedstrijden kijken, willen vaak kijken op groter en scherper beeld. Rijnders merkt wel op: "Mensen doen dat echt speciaal voor het EK, want we zien ook dat veel mensen na het EK proberen om hun grote TV te retourneren."

Snacken naar het EK

De Oranje Airfryer heeft een waarde van € 79,99, maar krijgen klanten gratis bij een minimale besteding van € 500,- aan deelnemende producten, zowel in de winkels als online. De actie ging deze week van start en gaat ongekend hard. Ondanks dat de actie tot en met 2 juni loopt, verwacht de toonaangevende retailer in consumentenelektronica de laatste airfryer volgende week al mee te geven aan een klant. Daarover zegt Rijnders: “We zijn relatief vroeg met deze campagne, maar het is duidelijk dat we met zijn allen echt snakken – of eigenlijk snacken – naar het EK”, aldus Rijnders.