N=5 creëert spannende audio thriller voor KVK campagne
Het gebeurt te vaak in Nederland dat ondernemers het schip in gaan doordat ze niet met de juiste persoon aan tafel zitten. Soms met kwade opzet. Een simpele check van het Handelsregister kan in zulke gevallen oplichting voorkomen. Daarom lanceert N=5 een spannende audio thriller voor de KVK campagne.
Het verhaal is ‘onnodig spannend’. Even controleren of een zakenrelatie tekenbevoegd of überhaupt werkzaam is bij een bedrijf, kan veel ellende voorkomen.
Hou je vast!
De audio thriller trapt af met het verhaal van twee festivalorganisators. Zij werden op slinkse wijze opgelicht, wat het einde betekende voor hun bedrijf. Het ondernemersdrama wordt gebracht als podcast, in de stijl van het true crime genre. Ondersteund met beeld, maar met een leidende rol voor het geluid, dat werd verzorgd door audio bureau Big Orange. Het is voor het eerst dat KVK een audio-gedreven campagne inzet, met zo’n lang format (8+ minuten) centraal.
De lancering van Hou je vast! markeert de volgende stap in de KVK campagne Houvast voor ondernemers. Die is goed in staat gebleken om de maatschappelijke relevantie van KVK voor het Nederlandse ondernemersklimaat duidelijk te maken. De campagne werd eerder al bekroond met SAN Accent.
Bastiaan Weers: ‘We zien dat de campagne de reputatie cijfers van KVK significant en structureel heeft laten stijgen. Daar willen we op doorbouwen. Waarbij de resultaten ruimte bieden om creatief iets scherper aan de wind te varen. In deze campagne maken we met frisse creativiteit de waarde van de praktische oplossingen die KVK ondernemend Nederland biedt zichtbaar.’
Luister de podcast
Het volledige verhaal is te beluisteren als podcast via de gebruikelijke platforms. Korte social ads worden ingezet als teasers. Via lineaire en online radio worden korte versies ingezet. De campagne is een verdiepende laag die in wisselwerking werkt met de reguliere merkcampagne, die online en op TV loopt.
YouTube video
Credits
Opdrachtgever: KVK
Bureau: N=5
Creatie: Arnout Robbe, Paul Wagemaker
DTP: Robine Schmetz
Strategie: Jens Hellewaard, Bastiaan Weers
Account: Karijn van den Bossche, Puck de mol van Otterloo
Producer: Tisha Hoppenbrouwers
Productiebedrijf audio: BigOrange
Productiebedrijf Video & Fotografie: Sticky Stuff & Studio Oktober
Media: Initiative Media