Nationale-Nederlanden verlaagt de drempel voor museumbezoek met NN Kunstfestival

Nationale-Nederlanden verlaagt de drempel voor museumbezoek met NN Kunstfestival

03-10-2024 (17:48) - Campagnes

In een tijd waarin musea het zwaar hebben, organiseert Nationale-Nederlanden (NN) van 9 t/m 13 oktober het NN Kunstfestival. In de activatiecampagne, ontwikkeld in samenwerking met bureaus Born05 en Accenture, nodigt cultuurliefhebber Splinter Chabot iedereen uit om de kracht van kunst te gaan ontdekken bij de ruim 20 deelnemende musea. Bezoekers profiteren daarbij van het tweede kaartje gratis.

Vorige maand bleek nog uit onderzoek van de Museumvereniging1, dat kleine en middelkleine musea maar moeizaam herstellen van de coronacrisis. En dat terwijl uit diverse onderzoeken blijkt dat kunst goed is voor je (mentale) gezondheid. Toch zijn er veel Nederlanders die nooit een museum bezoeken. Door de krachten te bundelen, wil NN de sector een hart onder de riem steken en museumbezoek voor het publiek extra laagdrempelig maken.

Mentaal welzijn

Mariëlle Krouwel, CMO NN Group: “Nationale-Nederlanden zet zich niet alleen in voor financieel welzijn; we willen Nederland ook support bieden bij het verbeteren van de fysieke en mentale gezondheid. Om fysiek welzijn te bevorderen zijn we actief op het hardloop domein. En voor mentaal welzijn zijn we dat op het gebied van cultuur & entertainment, o.a. als partner van het Mauritshuis, Kunsthal Rotterdam en het NN North Sea Jazz Festival. Met het NN Kunstfestival willen we zoveel mogelijk mensen inspireren om de kracht van kunst te ontdekken in de prachtige musea die ons land kent, door de drempel voor toegang te (helpen) verlagen.”

Splinter Chabot

NN organiseert het NN Kunstfestival voor de tweede keer. Dit jaar is Splinter Chabot ambassadeur van het festival. De Haagse Splinter is een groot cultuurliefhebber. Eerder maakte hij in samenwerking met NN de goed beluisterde podcast ‘Het geheim van het Meisje met de parel’. Op woensdag 9 oktober zal hij tijdens een feestelijke openingsavond het NN Kunstfestival aftrappen in Kunstmuseum Den Haag. Daarna barst het NN Kunstfestival los in meer dan 20 musea door het hele land. Meer informatie hierover kan je vinden op www.nn.nl/kunstfestival.

De campagne wordt tot en met 13 oktober uitgerold op social media, display en digital audio. Ook zijn er diverse (klant)events. Daarnaast zet NN er zich samen met het Jeugdeducatiefonds voor in om 30.000 kinderen gratis te laten genieten van een museumbezoek in 2025.