Natuurmonumenten lanceert nieuwe merkstrategie: ‘Laat de natuur leven’ met commercial
Natuurmonumenten lanceert een nieuwe merkstrategie om de natuur in Nederland te herstellen en een breder publiek te betrekken bij natuurbescherming. Onder de nieuwe pay-off ‘Laat de natuur leven’ wil de organisatie iedereen in Nederland inspireren om actief bij te dragen aan een natuurrijker Nederland. De strategie speelt in op de noodzaak om de natuur beter te beschermen door meer mensen in actie te laten komen.
De natuur staat onder grote druk. Stikstof, vervuiling, verdroging en versnippering bedreigen haar. Ondanks de inspanningen van onder andere Natuurmonumenten is meer nodig om de biodiversiteit te herstellen. De organisatie roept daarom iedereen op om bij te dragen, of het nu gaat om tijd, geld of duurzamer gedrag.
Noodzaak voor verandering
“Jarenlang spraken we over wat de natuur ons te bieden heeft, maar nu is het tijd om iets terug te doen,” zegt Barbara Hellendoorn, Hoofd Marketing en Communicatie bij Natuurmonumenten. "De natuur heeft een luide en duidelijke stem nodig en ieders hulp om écht te herstellen. We weten dat veel mensen graag willen bijdragen, maar dat ze niet goed weten hoe. Met onze nieuwe merkstrategie zetten we hen aan om te ontdekken wat ze kunnen doen. We gaan hierbij dus een stap verder dan het beschermen van de gebieden die we beheren en de oproep van de natuur te genieten. We stimuleren om daadwerkelijk in actie te komen voor de natuur: ook voor de natuur bij jou om de hoek.”
TV-commercial: het grote verhaal klein verteld
Om op te vallen in de "groene zee" van natuurbeelden, koos Natuurmonumenten in samenwerking met Ace voor een aanpak bij de realisatie van de TV-commercial: het grote verhaal van de natuur, in het klein verteld. Met ambachtelijke precisie is een diorama gebouwd dat, aangevuld met de nieuwste digitale technieken, het decor vormt voor het verhaal. De commercial toont de huidige staat van de natuur en de invloed die mensen daarop hebben. Vanaf 30 september zal dit verhaal drie weken lang te zien zijn op televisie, in online video’s en buitenreclame.
Meerjarenstrategie: Nederland Natuurrijker
De nieuwe merkstrategie sluit aan bij de meerjarenstrategie Nederland Natuurrijker. Alle toekomstige campagnes en communicatie-uitingen worden op deze strategie gebaseerd, zodat Natuurmonumenten stap voor stap een breed gedragen natuurbeschermingsbeweging creëert.