Persil x Het Vergeten Kind supporten de volgende generatie

05-01-2023 (09:33) - Campagnes

Wasmiddelmerk Persil is de nieuwe ambassadeur en supporter van Stichting Het Vergeten Kind, die zich inzet voor de ruim 100.000 kinderen in Nederland die niet veilig en liefdevol opgroeien. Stichting Het Vergeten Kind doet er alles aan om kwetsbare kinderen ‘gewoon’ weer even kind te laten zijn. Persil ondersteunt de stichting onder andere bij campagnes, evenementen en als donateur.

Lisa Brouwer, Brand Manager Persil: “Persil zorgt voor een schone was, maar Persil staat voor meer dan dat! Door middel van de samenwerking met Stichting Het Vergeten Kind wil Persil haar steentje bijdragen binnen de maatschappij. Persil geeft om de wereld waarin we leven, om diegene aan wie we deze wereld achterlaten. Dat is volgens Persil het allerbelangrijkste, oftewel: #SUPPORTINGTHENEXTGEN. Omdat ieder kind het verdient om gewoon kind te kunnen zijn.”

Positieve ervaringen

Hoe de Stichting Het Vergeten Kind dat doet? Onder andere door vrolijke kinderevenementen te organiseren. Zo doen kinderen onvergetelijke ervaringen op, maken ze positieve herinneringen en ontdekken ze hun talenten. Heel belangrijk, omdat deze kinderen dat niet van huis uit meekrijgen. In samenwerking met &C en bekende moeders o.a Saar Koningsberger, Lizet Greve, Robin Martens en Shary-An is er een videoserie ontwikkeld met als thema ‘Laat ze stralen’. &C en Persil zullen de video’s via diverse mediakanalen laden om zo de awareness te vergroten. Het eerste interview met actrice Robin Martens staat online.

T-shirt versieren

Daarnaast was Persil aanwezig op een evenement van Stichting Het Vergeten Kind. Tijdens een workshop konden kinderen een T-shirt versieren en een foto maken in de photobooth. Het was een dag om kinderen in het zonnetje te zetten, met focus op een stralende toekomst. Dan komen die schone kleren vanzelf wel.