Randstad rolt wereldwijde merkcampagne uit met centrale rol voor 2 commercials
Randstad rolt een wereldwijde marketingcampagne uit om haar ‘Partner for Talent’-strategie tot leven te brengen. Randstads missie is "het meest gespecialiseerde en gelijkwaardige talentbedrijf ter wereld te zijn". De campagne is het resultaat van de nieuwe samenwerking met het wereldwijde marketing- en creative bureau Accenture Song.
Om de nieuwe strategie verder te ondersteunen en het streven naar specialisatie en gelijkwaardigheid te benadrukken, activeert Randstad ook in Nederland vanaf 9 september de wereldwijde merkcampagne met als thema: ‘samen groeien we’. De campagne heeft tot doel een hernieuwde focus te benadrukken op het leveren van op maat gemaakte talentoplossingen. Via een brede online en offline mediamix brengt de campagne de positieve impact van de Randstad-diensten op zowel talent als klant onder de aandacht.
Focus op specialisatie en gelijkwaardigheid
Randstad heeft als missie het meest gespecialiseerde en gelijkwaardige talentbedrijf ter wereld te zijn. Er worden vier specialisaties geïntroduceerd: Randstad Operational, Randstad Professional, Randstad Digital en Randstad Enterprise. Deze specialisaties bieden uitgebreide end-to-end diensten om talent en klanten in elke fase van hun reis te ondersteunen. Randstad Operational en Professional zijn landelijke specialisaties, Digital en Enterprise opereren over de landsgrenzen heen.
Twee commercials als kern van de campagne
Het vergt de inzet van 128 verschillende beroepen om een vliegtuig veilig te laten landen, maar er is slechts één plek waar je voor al deze functies terecht kunt: Randstad. Dit is de boodschap van één van de twee commercials die centraal staan in de nieuwe ‘Partner for Talent’-campagne.
In deze commercial zien we Lily, een jong meisje dat alleen naar haar grootouders vliegt. Onderweg krijgt ze hulp van verschillende talenten – van de piloot tot ijsverkoper – die allemaal een belangrijke rol spelen tijdens haar reis. De diversiteit aan verantwoordelijkheden en talenten geeft een inkijk in het brede aanbod aan functies waarvoor Randstad talent bemiddelt, en onderstreept hoe Randstad talenten verbindt met betekenisvol werk in uiteenlopende beroepen en sectoren.
Focussen op gespecialiseerde totaaloplossingen
Liesbeth Bouwman, Chief Marketing Officer Randstad Groep Nederland: “Deze campagne markeert een belangrijk moment in de transformatie die Randstad momenteel ondergaat. We bevinden ons midden in de implementatie van onze nieuwe bedrijfsstrategie, waarbij we focussen op gespecialiseerde totaaloplossingen. Als 'partner for talent' zet Randstad zich dagelijks in voor een arbeidsmarkt die toekomstbestendig, inclusief en flexibel is. We willen dat talent en klant op het juiste moment de juiste kansen krijgen.
Samenwerking met Accenture Song
De campagne is het resultaat van een nieuwe samenwerking met het wereldwijde marketing- en creative bureau Accenture Song. We zijn trots op het resultaat. Het is bovendien geheel in lijn met waar we als organisatie voor staan: onze eigen medewerkers hebben in deze campagne een hoofdrol in het uitdragen van onze nieuwe strategie. We dragen dit nadrukkelijk samen uit, om samen te kunnen groeien.”