Rebranding Seepje van start met campagne door Higuita

22-07-2024 (12:13) - Campagnes

Het duurzame zeepmerk Seepje heeft een nieuwe visuele identiteit gekregen, ontwikkeld door Higuita. 

In de nieuwe commercial speelt mede-oprichter van het merk Jasper Gabriëlse zelf de hoofdrol. 

Kilo's plastic

Jasper stapt in de commercial onder een douche vol plastic. Daarmee vraagt het merk de aandacht voor de kilo's plastic afval die Nederlanders jaarlijks weggooien door het gebruik van flessen shampoo en douchegel. Zo'n 84 miljoen flessen shampoo, wat gelijk staat aan 2,1 miljoen kilo plastic. “Tel je hier alle flessen douchegel bij op, dan hebben we het over meer dan vier miljoen kilo plastic afval”, zegt Jasper.

Seepje wil hiervoor de oplossing bieden met navulpoeder voor shampoo en douchegel en levenslange garantie op fles en dop. De commercial wordt ingezet in paid online kanalen.

Nieuwe look

Seepje is opgericht in 2013. Met een nieuwe identiteit willen zij een groter publiek bereiken en het merk positioneren als 'fris, positief en eigenzinnig'. De zeepblokvormige verpakking blijft een fundamentele vorm in de visuele stijl. Het logo kreeg een opfrisbeurt en er is gekozen voor een steviger font. De identiteit is doorgevoerd in alle campagne-uitingen zoals op de eigen social kanalen, in out-of-home, video en in een vernieuwde website.

Credits

Creatief bureau: Higuita
Creative director: Niek Eijsbouts
Art-director: Marita Guzman Grossberger, Joost Leek
Copywriter: Winnie Hofstra
Designer: Etienne Planeix
Motion designer: Lyzanne Jonker
Producer: Gabriëlle Mardjo
Digital media planning: Puck Stallinga, Higuita
Regie: Rebecca Weltner
DOP: Lenny Lu
Focus puller: Harvey van der Gang
Gaffer: Thijs Besteman
Belichters: Matvey Murashko
Art-director: Joardy Tummers
Art assistent: Nina van Haren
Sound: Robin Kalsbeek
Edit: Rebecca Weltner
Sound design: David Coehorst
Grading: Raoel Hulst
VFX: Lucio Karskens
Verantwoordelijk bij Seepje: Jasper Gabriëlse, Hester Foppen, Carlien Verplanken