Rivella roept mensen op te breken met voorspelbaar drinkgedrag

Rivella roept mensen op te breken met voorspelbaar drinkgedrag

24-05-2024 (09:00) - Campagnes

Deze week lanceert Rivella de 360-campagne ‘Ga eens Rivella’. Een campagne die ervoor moet zorgen dat mensen vaker naar het eigenzinnige frisdrankmerk grijpen, dan naar hun standaardkeuze.

Uit onderzoek blijkt dat heel veel mensen Rivella kennen, maar er niet spontaan aan denken als ze een frisdrank kiezen. Laura Beenders, Brand Development Manager Rivella, licht toe: “Rivella is echt iets ánders dan alle andere frisdranken. Het heeft een bijzondere smaak die je nergens mee kunt vergelijken. We zien echter vaak dat mensen gewoon kiezen voor het vertrouwde, terwijl ze juist positief verrast zijn over de smaak van Rivella als ze het proberen. En eenmaal geproefd, gaan ze het ook vaker drinken. Om die reden zochten we een campagne om mensen wakker te schudden uit hun frisdrankroutine. En dan op een manier die recht doet aan het unieke karakter van Rivella. Dit mondde uit in een campagne die mensen oproept om ‘Rivella te gaan’.”

Challenger in de frisdrankcategorie

Meer dan voorheen pakt Rivella met deze campagne de rol van van challenger in de frisdrankcategorie. Beenders: “We nemen het op tegen concurrenten die veel diepere zakken hebben. Dat maakt het belang van opvallende creatie des te groter. We zochten echt iets waar mensen even van opkijken”. Paul van Kuilenburg, strategy director bij alfred: “We kiezen voor humor als breekijzer, door de parallel te trekken met relaties die een beetje zijn doodgeslagen. Wanneer je de clichés van een uitgebluste relatie loslaat op frisdrankgebruik, ontstaat een absurd contrast, dat op je lachspieren werkt.”

De campagne wordt crossmediaal uitgerold. Radio en tv draaien om mensen die in de stijl van een serieus interview vertellen over de sleur waarin hun frisdrankrelatie beland is. Rivella brengt die spark weer helemaal terug. Social video toont een inkijkje in typische situaties van een uitgebluste frisdrankrelatie. In OOH worden mensen op relevante plekken geconfronteerd met hun voorspelbare frisdrankkeuzes. En in de supermarkt worden mensen uitgedaagd om een keer met een andere frisdrank naar huis te gaan. 

CREDITS

Verantwoordelijk bij Vrumona: Laura Beenders, Marieke Schoon – Van der Loop & Stephan van Ee
Bureau: alfred
I.s.m.: OnSocial, freddy, Bram Schouw (Regisseur), Bonkers United, Soundcircus, MRTN & Crabsalad.