
Supermarktmanager Daan ontmoet Sinterklaas in nieuwe AH-campagne
Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan: zaterdag arriveert de Goedheiligman met zijn pieten in Nederland. Drie dagen voor de intocht introduceert Albert Heijn zijn Sinterklaascampagne, in samenwerking met TBWA\NEBOKO. Kersverse supermarktmanager Daan toont in de commercial het Sint-assortiment, van de virale zure pepernoten tot Pieten Hamstertjes.
In de campagnefilm denkt Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge, dat iedereen met het Sint-assortiment wel eventjes Sinterklaas kan spelen. Terwijl hij trots door zijn winkel de producten presenteert, loopt hij de echte Sinterklaas tegen het lijf. Dan ontdekt Daan dat de Heiligman spelen helemaal niet zo makkelijk is (tekst gaat verder onder video):
"Sinterklaas is voor veel gezinnen het warmste feest van het jaar", vertelt Johan van der Zanden, CMO van Albert Heijn: "Met de nieuwe Schoenzethaard, het schoentje zetten in onze winkels en een breed, vernieuwd assortiment maken we die traditie nog leuker. Zo brengen we de magie van Sinterklaas dichtbij, in de winkel én thuis."
Schoentje zetten
Kids kunnen in de winkel dit jaar weer hun schoen zetten. In de winkel kunnen zij een knutselschoenplaat ophalen, deze thuis versieren en 'm daarna gepimpt in de winkel terugzetten. Op 2 december ligt er een cadeautje in de papieren schoen klaar.
Bovendien krijgt het thuis zetten van je schoentje een nieuwe beleving. Zo is de schoenzethaard vernieuwd, met naast een liedjesrad nu ook een pakjeshendel om een pakje uit de haard te laten rollen. Daarnaast is er ook een scheurkalender doeboek waarmee vanaf de intocht van de Sint tot pakjesavond er iedere dag wat leuks te doen is. En een aftelkalender met achter ieder vakje een chocolaatje en achter sommige vakjes en een extra verrassing.
Virale kruidnoten
Naast de items voor zijn jongere klanten, heeft Albert Heijn Sinterklaas-producten voor de oudere doelgroep. Zo lanceerde de supermarkt in september vijf bijzondere kruidnootsmaken, zoals red velvet, pumpkin spice en extreem zure pepernoten. Het Pietenhuis met chocoladehamsters in Zaans huisjes-stijl maakt het feest compleet.
Naast de derde commercial met Jeroen van Koningsbrugge, post Albert Heijn op de socials een reeks video's herkenbare momenten rondom het schoentje zetten zien en hoe iedereen daar zijn eigen draai aangeeft.