Toeslagontvangers aan het woord in tv-commercial Dienst Toeslagen
Zes miljoen Nederlanders maken al gebruik van toeslagen, maar veel mensen weten niet dat ze hier recht op hebben of vergeten veranderingen in hun situatie door te geven. De nieuwe campagne van Dienst Toeslagen, ‘Check. Pas aan. En door.’, wil mensen eraan herinneren dat toeslagen bedoeld zijn als financieel steuntje in de rug. De campagne is ontwikkeld door Havas Lemz.
Het is voor het eerst dat de campagne op televisie te zien is. 'Tv is een sterk kanaal om mensen te bereiken die recht hebben op toeslagen maar deze nog niet hebben aangevraagd', aldus Michiel Cox, strategy director bij Havas Lemz.
In de commercial zijn echte toeslagontvangers aan het woord. 'Crystel, Clifford, Maaike en Sjaak hebben we thuis opgezocht en gefilmd tijdens hun dagelijkse routine', vertelt Merien Kunst, creative director bij Havas Lemz. Regisseur Safi Graauw filmde ook korte interviews waarin zij, zonder specifiek script, hun eigen verhaal vertellen. 'Daarvan hoor je fragmenten terug in de tv-commercial. Verder is van elke persoon iets meer achtergrond te zien in korte online video’s.'
Credits
Klant: Ministerie van Financiën, Dienst Toeslagen
Verantwoordelijk bij klant: Laurens Jan de la Sablonie`re, Joost Geerts, Frederique Vermeij, Regine Alewijnse
Bureau: Havas Lemz
Gedragsbureau: Duwtje
Media: Initiative
Regie: Safi Graauw
DOP: Zeeger Verschuuren
Fotografie: Kris Pouw
Production company: Pumpkinspice
Executive Producer: Michelle van Huisstede
Producer: Vera de Bode
Casting Research: Eva Vijselaar
Voice: MacLoud
Sound & muziek: Soundsright
Editor & online: Demi Wesselo
Grading: Captcha