Wolfstreet laat het medium spreken in campagne voor Vinted

Wolfstreet laat het medium spreken in campagne voor Vinted

27-05-2024 (13:35) - Campagnes

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Dit was het idee achter een nieuwe reclamecampagne die momenteel door heel Europa loopt van Vinted en het Amsterdamse bureau Wolfstreet. 

Volgens onderzoek van de VN koopt de gemiddelde persoon 60% meer kleding dan 15 jaar geleden, terwijl elk kledingstuk slechts half zo lang wordt gedragen. Hierdoor raken onze kledingkasten vol met ongebruikte kleding.

In de recente campagne van Vinted, geproduceerd door Wolfstreet, getiteld 'Too Many', is the medium the message. De makers laten op een creatieve manier zien hoe we allemaal dromerig te veel hebben verzameld en suggereren een oplossing die uitnodigt in plaats van preekt. De film vestigt op een luchtige manier de aandacht op onze overmatige kledingbezit en wat er zou gebeuren als we alles zouden dragen wat we hebben. 

Emma Sullivan, Creative Director bij Vinted, zegt: "De 'Too Many' film stelde ons in staat om deze wereld te creëren waar elk element, van cinematografie tot geluidsontwerp, een rol speelde in het benadrukken van ons gedeelde probleem en de eenvoudige oplossing. Onze visuele metafoor komt tot leven door bussen te nemen en door straten te lopen om uiteindelijk de aandacht van de kijker te trekken."

Bijzondere outfits

Voor de productie van de campagne werkte het team aan creatieve manieren om de absurditeit van te veel tweedehands items tot leven te brengen. Jurriaan Kamps, Executive Producer bij Wolfstreet, legt uit: "Deze specifieke productie ging niet alleen over het samenstellen van een team, maar het bouwen van een hele wereld. Vanwege de hoeveelheid aan scènes, rollen en figuranten was het proces complex en vereiste het uitgebreide voorbereiding van ons productieteam en regisseur, Fabio de Frel. We werkten samen met de Emmy-genomineerde Jo Katsaras voor kostuumontwerp. Samen creëerden we meer dan 100 op maat gemaakte kostuums, allemaal van tweedehands items die we hebben verzameld."

De campagne wordt uitgezonden op tv en via verschillende online en sociale kanalen in meerdere Europese landen, te beginnen met Denemarken, Roemenië, Hongarije, Litouwen en Zweden. 

Credits

Merk: Vinted
Productie: Wolfstreet
Muziek: Massive Music