Zalando trapt nieuwe merkpositionering af met herfstcampagne
Zalando vernieuwt haar merkpositionering en -identiteit met de Herfs/Winter 2024-campagne 'Wat doe ik aan?'. Met de nieuwe positionering wil het online kledingplatform een toonaangevend pan-Europees mode- en lifestyle e-commerce ecosyteem worden.
Het hebben van zelfvertrouwen in stijl. Daar draait de nieuwe merkpositionering van Zalando om. Het zorgt voor een samenhangende en inspirerende winkelervaring binnen het volledige mode- en lifestyle-aanbod van Zalando.
De aanpak is gebaseerd op een onderzoek door Zalando zelf, waarin wordt benadrukt wat voor hun klanten het belangrijkste is: hoogwaardige kleding en merken, een gevoel van gemeeschap, het voorblijven op trends en toegang tot inspirerende content.
De Herfst/Winter 2024-campagne, 'Wat doe ik aan?', is de eerste uiting van Zalando's nieuwe merkpostionering. De campagne richt zich op een herkenbaar dilemma: de keuze wat vandaag aan te trekken. Met een diverse cast, waaronder Willem Dafoe en Brigitte Nielsen, benadrukt Zalando inclusiviteit. Zalando laat zien hoe hun platform klanten helpt met modekeuzes en inspireert hen om zelfvertrouwen te vinden in hun stijl, dankzij een breed assortiment en insprirende content.
Bekijk hier de campagnefilm: