BMW reorganiseert ontwerpafdeling
BMW Group reorganiseert haar ontwerpafdeling volledig onder leiding van Adrian van Hooydonk. Op 1 oktober wordt een nieuw merkoverschrijdend designteam opgericht om te voldoen aan de veranderende eisen voor toekomstgericht voertuigontwerp.
De nieuwe organisatie, gericht op de transformatie van het bedrijf, blijft de benchmark voor de sector. Zo wordt kleur- en materiaalontwerp voor alle merken geconsolideerd, terwijl het team van het merk BMW in twee studio's wordt verdeeld en het toekomstige onderwerp 'Advanced Design' wordt versterkt.
“Technologie en klantvoorkeuren veranderen momenteel sneller dan ooit tevoren”, zegt Adrian van Hooydonk. “Automotive design is veel diverser geworden. Het ontwerpen van digitale ervaringen en geluid speelt ook een steeds belangrijkere rol, samen met duurzame en gerecyclede materialen. Het ontwerp toont al het innovatieve potentieel van onze producten en merken. Daarom is elk detail belangrijker dan ooit, evenals de holistische en harmonieuze integratie van de verschillende elementen.”