Snapchat ziet omzet groeien in derde kwartaal 2024
De omzet van Snap Inc. steeg in het derde kwartaal van 2024 met 15% ten opzichte van vorig jaar, tot omgerekend €1,29 miljard. Dat en meer maakte het moederbedrijf van Snapchat bekend in het financiële rapport over Q3.
Het aantal dagelijkse gebruikers groeide met 9% naar 443 miljoen. Het nettoverlies werd verkleind met 58% en kwam uit op €143,82 miljoen. Daarnaast boekte Snap een aangepaste winst van €124,08 miljoen.
'We zien een sterke groei in onze community en meer betrokkenheid, terwijl onze financiële prestaties verbeteren. Onze investeringen in AI en AR zorgen voor nieuwe, creatieve ervaringen voor onze gebruikers en stimuleren innovatie in ons advertentieplatform, wat onze langetermijngroeimogelijkheden versterkt', aldus CEO Evan Spiegel.
Meer betrokkenheid
Snapchat-gebruikers besteedden 25% meer tijd aan het bekijken van content. Het aantal abonnees van Snapchat+, de betaalde versie van het platform, verdubbelde tot 12 miljoen. Daarnaast werkt Snap samen met Google Cloud en lanceerde nieuwe AI-functies om het gebruik van Snapchat nog leuker te maken.
Snap breidt zijn advertentie-aanbod uit met Sponsored Snaps en Promoted Places, die bedrijven mogelijkheden bieden om gebruikers te bereiken. Ook lanceerde het bedrijf 'First Lens Unlimited', waarmee adverteerders een prominente plek krijgen in de Lens Carousel.
AR-aanbod
Snap heeft hun AR-mogelijkheden ook flink uitgebreid. Zo introduceerden zij de vijfde generatie Spectacles, een AR-bril die met Snap OS werkt en handsfree AR-ervaringen mogelijk maakt. Wereldwijd hebben meer dan 375.000 AR-makers samen 4 miljoen Lenses gebouwd, waarmee dit jaar ruim 150 miljoen Spotlight-video's zijn gemaakt.
Tijdens de Olympische Spelen in Parijs maakten 225 miljoen gebruikers gebruik van speciale AR-lenses. Daarnaast heeft Snap met de nieuwe GenAI Suite en Easy Lens het ontwikkelen van Lenses nog eenvoudiger en sneller gemaakt.