#ModTheVeg van Knorr geeft digitale groenten een supercharge

#ModTheVeg van Knorr geeft digitale groenten een supercharge

13-03-2024 (14:03) - Gaming

Voedingsmerk Knorr komt met een nieuw initiatief gaming initiatief. Als je gamet is het je vast wel opgevallen dat groenten zwaar worden onderschat in populaire videogames. En dat blijkt ook uit recent onderzoek van het merk. Daarom introduceren ze #ModTheVeg, een uitbreiding voor verschillende populaire games. Ook starten ze een petitie samen met populaire Twitch-streamers, met als doel game-uitgevers op te roepen om digitale groente een supercharge te geven.

Het onderzoek naar groenten in verschillende populaire videogames zoals Fortnite en Minecraft laat zien dat groenten minder health points opleveren dan bijvoorbeeld vlees. Bij bijvoorbeeld in Fortnite krijgen spelers een boost van 15 health points als ze vlees etsen, terwijl dit 10 health points zijn. Met deze uitbreiding hopen ze groenten populairder te maken onder de gamers. De groenten worden gespuercharged en leveren hierdoor net zoveel health points als andere voedsel.

Steun van bekende streamers

Om de achtergestelde positie van groentes in de games tegen te gaan, werkt Knorr samen met verschillende bekende streamers zoals Tyler Ninja’ Blevins. Deze streamers nemen meekijkers mee in de mods en roepen kijkers op om een petitie te ondertekenen zodat groenten net zoveel healthpoints gaan opleveren als ander voedsel.

Een van de Twitch-streamers die hieraan meewerkt, is de Nederlandse Jeremy Frieser. Hij vindt dat het hoogtijd is dat gezonde keuzes worden bevorderd. “Als voorstander van een gezonde levensstijl ben ik ervan overtuigd dat de virtuele wereld een afspiegeling moet zijn van deze waarden. Laten we samen streven naar een gaming cultuur die gezonde keuzes omarmt”, alsdus Freiser.

Om mee te doen kun je op de website van Knorr de mods downloaden. 

credits

Creative agencies MullenLowe en The Invaders ontwikkelden gezamenlijk de wereldwijde Knorr-campagne.