Bonduelle Nederland doneert duizenden blikken boontjes aan voedselbanken tijdens Week van de Voedselbank
Bonduelle, ‘s werelds grootste groentemerk, draagt tijdens de Week van de Voedselbank actief bij aan de strijd tegen voedselonzekerheid. Het bedrijf doneert duizenden blikken boontjes om zo kwetsbare huishoudens van voedzame maaltijden te voorzien.
Met deze actie wil Bonduelle een positieve impact maken op de samenleving door gezonde voeding toegankelijk te maken voor mensen die dit het hele jaar hard nodig hebben. De blikken werden op een feestelijke manier gepresenteerd in de vorm van een taart, omdat Bonduelle vierde dat ze deze maand B Corp werden.
Tevens is de donatie een antwoord op de toenemende vraag naar ondersteuning van de voedselbanken, vooral in de huidige economische situatie waarin steeds meer huishoudens afhankelijk worden van extra hulp. De schenking, bestaande uit edamame boontjes, zal in de komende weken worden verdeeld onder de voedselbanken in heel Nederland.
B Corp-certificering
Afgelopen week behaalde Bonduelle Nederland haar B Corp-certificering, een erkenning voor haar toewijding aan maatschappelijke en duurzame verantwoordelijkheid. "We willen dit bijzondere moment graag samen met de samenleving vieren door iets terug te doen wat in lijn ligt met onze missie." En hoe mooi is het om dit te kunnen doen tijdens de week van de Voedselbank ", zegt Ilonka Audenaerde, General Manager van Bonduelle Noord-Europa. "Groenten en peulvruchten vormen een essentieel onderdeel van een gezond en gebalanceerd voedingspatroon. "Wij willen ervoor zorgen dat iedereen, ongeacht hun financiële situatie, toegang heeft tot gezonde voeding."
v.l.n.r Rob van der Horst (voorzitter voedselbank Eindhoven), Edgar Linders (bestuurslid fondsen- en voedselwerving), Bonnie van der Heijden (Brand activation manager Bonduelle)