Digitale reclameborden van JCDecaux nu ook te vinden in Utrecht
JCDecaux neemt het beheer van 51 digitale reclameborden in Utrecht over voor RBL Outdoor. Met deze uitbreiding dekt het buitenreclamebedrijf nu de volledige top-5 van de grootste steden in Nederland, naast meerdere andere grote gemeenten.
Met de toevoeging van deze 51 digitale displays op 35 locaties in Utrecht groeit het bereik van hun digitale netwerk met zo’n tien miljoen wekelijkse impressies, tot 210 miljoen impressies per week. Het grootste gedeelte van de displays staat in de binnenstad van Utrecht, in het gebied rond Utrecht CS, in de drukke winkelstraten en op verschillende locaties in de wijk Leidsche Rijn, met daarnaast ook groot formaat locaties langs de rondwegen in de stad.
Deze uitbreiding biedt adverteerders de kans om in Utrecht een breed en jong publiek te bereiken. De stad trekt, door haar onderwijsinstellingen en vele bedrijven, een internationaal en welvarend publiek aan. Daarnaast speelt Utrecht een regionale rol dankzij het culturele centrum en het uitgebreide winkelaanbod, wat veel dagjesmensen aantrekt. Als belangrijk OV-knooppunt is Utrecht ook een doorstroomlocatie voor mensen die reizen tussen hun werk en huis.
De nieuwe displays kunnen worden ingezet voor zowel lokale als nationale campagnes, en zijn ook direct programmatic in te kopen. Door gebruik van HTML kunnen advertenties worden gekoppeld aan online databronnen en is het eenvoudig om de out-of-home displays mee te nemen in een omnichannel campagne.
Hannelore Majoor, CEO JCDecaux Nederland, is blij met de toevoeging van Utrecht aan hun portfolio: "Deze uitbreiding past perfect in de brede strategie van JCDecaux om met ons (digitale) out-of-home netwerk op impactvolle wijze alle inwoners en bezoekers van grote steden in de wereld, en dus ook in Nederland, te bereiken."