GrandOptical introduceert nieuw high end winkelformat
Op 26 november opent in Groningen de eerste GrandOptical winkel gebaseerd op dé flagship store aan de Champs-Élysées in Parijs.
GrandVision, onderdeel van EssilorLuxottica, creëert hiermee een jaar na introductie van het merk in Nederland een duidelijk onderscheid in haar merkenportefeuille en versterkt haar dual brand strategie waarbij de twee merken Pearle en GrandOptical een duidelijke eigen positionering hebben en verschillende klanten op hun eigen manier bedienen.
Het assortiment in de vernieuwde GrandOptical winkel heeft luxe merken van EssilorLuxottica in haar assortiment zoals Dolce&Gabbana, Giorgio Armani en Prada en breidt het assortiment de komende tijd uit met meerdere hogere segment merken.
Het nieuwe format biedt klanten een exclusieve winkelervaring in een luxe omgeving waarbij klanten op merk navigeren. Het gebruik van hoogwaardige materialen en afwerking van vloer, wanden en meubilair zorgt voor een premium uitstraling en tilt de winkelervaring naar een hoger niveau. De toevoeging van de meest moderne digitale oogmeetapparatuur draagt aan de beleving bij.
Jan-Derek Groenendaal, Managing Director van GrandVision: “Met zowel Pearle als GrandOptical in portefeuille kunnen we inspelen op uiteenlopende klantbehoeften en marktkansen hetgeen onze concurrentiepositie versterkt. We zien een aanzienlijke ruimte in het topsegment van de markt en met het vernieuwde winkelformat van GrandOptical spelen we hierop in. De lancering van dit nieuwe winkelformat van GrandOptical markeert een strategische stap in haar verdere ontwikkeling als exclusieve mid-high optiek formule. Hierdoor onderscheidt GrandOptical zich van andere formules binnen de groep en komen we tegemoet aan de groeiende vraag naar premium producten, diensten en service. Onze winkelteams zijn goed opgeleid en bezitten kennis over de verschillende merken en oogzorg om klanten de beste ervaring te geven."