KNVB en partners transformeren Johan Cruijff ArenA tot ‘Huis van Oranje’ bij WK voetbal 2022

13-06-2022 (11:12) - Marketing

De KNVB organiseert tijdens het WK 2022 in samenwerking met partners Albert Heijn, Bitvavo, Coca-Cola, Heineken, ING, KPN, Nike, Staatsloterij, TOTO en Volkswagen een nieuw fanevenement om het toernooi in Nederland te beleven.een nieuw fanevenement om het toernooi in Nederland te beleven. Samen transformeren zij de Johan Cruijff ArenA tot het ‘Huis van Oranje’. Hier krijgen vanaf de tweede groepswedstrijd 55.000 Oranjefans de mogelijkheid de wedstrijden van het Nederlands elftal live te bekijken op schermen van in totaal 600m2. Ook artiesten en entertainment zijn dan live te volgen.
 
Nederland is misschien een klein land, maar Oranjefans staan er bekend om er overal ter wereld een groot feest van te maken. Dit jaar vindt het WK niet in de zomer plaats en voor veel fans is een bezoek aan Qatar om verschillende redenen niet weggelegd. Om ook dit WK die échte Oranjesfeer te creëren, bundelen de KNVB, partners, TIG Sports en The Athlete Brand hun krachten en komen met het ‘Huis van Oranje’. Het belooft een show te worden met topartiesten, iconische Oranjebeelden en de WK-wedstrijden van het Nederlands elftal. Tijdens de rust is er een spectaculaire halftime show en na de wedstrijd wordt het evenement feestelijk afgesloten. Een kijkervaring die in Nederland nog nooit op deze schaal is vertoond.
 
Jean Paul Decossaux, directeur commercie van de KNVB: “In Nederland halen we alles uit de kast voor een eindtoernooi van Oranje. Straten worden versierd, buren kijken buiten samen naar de TV en de wedstrijden worden zo gezamenlijk beleefd. Dit jaar start het WK echter in november, dus het weer maakt dergelijke feestjes buiten onmogelijk. De meeste fans beleven het WK in eigen land, net zoals de meeste van onze partners. Daarom zorgen wij met het ‘Huis van Oranje’ voor het grootste voetbalfeest van Nederland door vanaf de tweede groepswedstrijd iedere wedstrijd 55.000 mensen in de Johan Cruijff ArenA welkom te heten. Met dezelfde Oranje-feestsfeer als altijd, maar dan nog grootser aangepakt en met een dak boven ons hoofd.” 

Bureaus

Media

Economisch