Teads brengt Connected TV naar Nederland en Europa
Teads maakt bekend dat hun Connected TV (CTV)-aanbod nu ook in Nederland en Europa beschikbaar is. Via de Teads Ad Manager (TAM) kunnen adverteerders nu hun advertenties tonen op tv, mobiel, tablet en desktop, met een bereik van 2 miljard unieke gebruikers per maand.
Naast de bekende inRead video- en displayformaten kunnen campagnes nu ook op grote smart TV-schermen worden getoond, waaronder Samsung, LG en Philips TV’s. Met deze uitbreiding naar CTV Video kunnen adverteerders en bureaus nu alle digitale schermen bereiken via één platform, en hun boodschap naadloos verspreiden over alle digitale touchpoints.
Amerikaans succes
De introductie van CTV binnen TAM in Europa volgt op een intensieve en succesvolle pilot in de Verenigde Staten. Verschillende Amerikaanse media-experts spreken van een bijzondere ontwikkeling binnen het medialandschap, doordat de omnichannel-mogelijkheden van TAM de grenzen van bereik en creativiteit in videoreclame verleggen en tegelijkertijd de gebruikerservaring en betrokkenheid van kijkers verbeteren.
Clive Record, Head of Global Media Partnerships bij Dentsu, zei: “We zijn verheugd om onze samenwerking met Teads uit te breiden door gebruik te maken van hun CTV-aanbod. Bij Dentsu geloven we dat er een nieuwe kruising ontstaat tussen merk- en media-aanbod, waarbij verbonden videoplatformen een versnelling in merkopbouw mogelijk zullen maken. Teads is uitstekend gepositioneerd om dit te realiseren.”
Geert Hoogeveen, Managing Director Teads Nederland, zegt dat de Nederlandse introductie perfect getimed is. “Hoewel de Europese marktpenetratie in vergelijking met de Verenigde Staten nog niet zo hoog is, is Europa momenteel wel de snelst groeiende markt voor CTV."
Meer CTV-uitgaven
Uit verschillende onderzoeken blijkt dat meer dan 80% van de huishoudens met een connected tv CTV boven lineaire tv verkiest. Als gevolg van deze ontwikkeling zullen volgens IAB de uitgaven voor CTV-advertenties wereldwijd naar verwachting met 12% groeien in 2024. "Om die groei ten volle te benutten, zullen marketeers gebruik moeten maken van een omnichannel-strategie. Teads Ad Manager biedt een effectieve oplossing om zo veel mogelijk uniek bereik binnen de doelgroep te realiseren, over alle verschillende schermen die een consument vandaag de dag gebruikt," aldus Hoogeveen.