Tien trends uit het Dentsu Benelux OOH-trendrapport 2024

30-07-2024 (14:03) - Marketing

Dentsu Benelux lanceert het OOH-trendrapport 2024. In dit rapport worden de nieuwste trends en innovaties in de Out-of-Home branche voor 2024 belicht.

Dit rapport, ontwikkeld in samenwerking met Ocean Outdoor, JC Decaux, Global Media en Clear Channel, biedt inzichten in hoe geavanceerde data-integratie en nieuwe methodologieën de planning en uitvoering van campagnes veranderen. De kracht van Digitale OOH (DOOH) wordt besproken, net als het gebruik van Fake (Faux) OOH en influencers als volwaardige media inkopers.

Het rapport heeft dit jaar 10 trends:
1. Connecting On The Streets
2. AI An Efficiency Tool, Not A Replacement
3. Reframing The One Week Campaign
4. The Audiovisual Synergy of Radio And OOH
5. The Rise of Clean Rooms in Digital Out Of Home
6. Integrity Economics: Less Pollution More Attention
7. Encoding The Minds of The Masses
8. The Rise of Fake OOH
9. The Race to Monetization Linked To OOH
10. Opinion | What's The ROI Of OOH?


Belangrijkste inzichten op een rijtje

• AI als Efficiëntie Tool: Kunstmatige intelligentie (AI) wordt ingezet om de efficiëntie en effectiviteit van OOH-campagnes te verbeteren, met een focus op programmatische digitale out-of-home (PDOOH) planning.
• Langdurige Campagne Aanwezigheid: Het rapport benadrukt de voordelen van langdurige campagne-aanwezigheid om de mentale beschikbaarheid en merkherkenning te vergroten.
• Synergie tussen Radio en OOH: De combinatie van radio en OOH wordt gepresenteerd als een krachtige strategie om merkimpact te maximaliseren en consumentenbetrokkenheid te vergroten.
• Duurzaamheid en Ethisch Datagebruik: Er wordt aandacht besteed aan de ethische overwegingen van datagebruik in reclame en het groeiende belang van duurzaamheid binnen de mediasector

Het volledige rapport is hier te downloaden. 


Bureaus

Media

Economisch