Waarom het inhuren van een online marketing specialist een slimme zet is voor jouw bedrijf

Waarom het inhuren van een online marketing specialist een slimme zet is voor jouw bedrijf

02-10-2024 (20:30) - Marketing

Online marketing wordt steeds belangrijker voor bedrijven door de snelle ontwikkeling van het internet. Het digitale landschap wordt niet alleen groter, maar ook steeds ingewikkelder om te begrijpen. Bovendien neemt de online concurrentie toe, waardoor het lastiger is om je bedrijf op te laten vallen. Het inhuren van een in-house online marketingspecialist die altijd op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, kan je bedrijf veel voordelen bieden.

Wat is een in-house online marketeer?

Een in-house online marketeer is een specialist die bij jou intern werkt aan alle online marketingwerkzaamheden. In tegenstelling tot een marketingbureau dat meerdere klanten bedient, is een in-house online marketeer echt onderdeel van het team en verantwoordelijk voor de online marketingstrategie. Hierdoor blijft de kennis binnen het bedrijf, wat leidt tot snellere resultaten. Bovendien leert de specialist het bedrijf snel kennen waardoor de waardepropositie beter wordt begrepen en effectiever kan worden vertaald naar klanten.

Wat doet een in-house online marketeer?

Een in-house online marketeer is verantwoordelijk voor de gehele online marketingstrategie van het bedrijf. Daarnaast voert de in-house specialist ook alle taken uit om de doelstellingen van deze strategie te bereiken. Dit zijn de belangrijkste verantwoordelijkheden van een online marketing specialist:

Ontwikkelen van een online marketing strategie

De eerste belangrijke taak van een online marketingspecialist, is een online marketingstrategie ontwikkelen. Vanuit deze strategie bepaalt de specialist welke taken de hoogste prioriteit hebben om de online zichtbaarheid van het bedrijf te vergroten. Dit gebeurt altijd in lijn met de doelstellingen van het bedrijf. Omdat de online marketingspecialist het bedrijf van binnenuit kent, kan hij of zij een effectieve, bedrijfsspecifieke marketingaanpak opstellen. Omdat de strategie nauw aansluit bij de doelstellingen van het bedrijf, kan deze snel en eenvoudig worden aangepast als dat nodig is.

Contentcreatie en optimalisatie (SEO)

Een ander voordeel van een in-house online marketeer is dat deze persoon relevante, kwalitatieve content kan creëren die perfect aansluit bij de behoeften van het bedrijf. Relevante content is noodzakelijk om de doelgroep te overtuigen van je producten of diensten. Zonder goede content, is het lastig om een sterke online aanwezigheid op te bouwen en je bedrijf goed te positioneren in de markt. Daarnaast draagt contentcreatie bij aan een betere organische vindbaarheid in de zoekmachines, en daarbij dus de groei en zichtbaarheid van je bedrijf.

Analyseren van data en optimalisatie van campagnes

Online marketingcampagnes zijn een groot onderdeel van je online marketingstrategie. Hiermee kun je je doelgroep effectief en snel bereiken, waarbij gebruik wordt gemaakt van grondige data-analyses. Een in-house marketeer heeft niet alleen de expertise om sterke campagnes op te zetten, maar ook om deze voortdurend te optimaliseren op basis van wat wel en niet werkt. Dit resulteert in campagnes die beter presteren en uiteindelijk zorgen voor een hogere ROI.

Waarom kiezen voor een in-house online marketeer?

Een in-house online marketingspecialist biedt veel voordelen ten opzichte van samenwerken met een extern marketingbureau. Deze voordelen komen vooral voort uit de volgende factoren:

Onderdeel van jouw team

Omdat een in-house online marketeer daadwerkelijk deel uitmaakt van het team, leert hij of zij de bedrijfsdoelstellingen en cultuur sneller begrijpen. Wat de kwaliteit van het werk weer ten goede komt. Daarnaast kan er snel geschakeld worden, doordat collega's direct met de specialist kunnen overleggen zonder gebonden te zijn aan vaste contactmomenten. Voor bedrijven zonder een uitgebreide marketingafdeling is een in-house specialist ideaal, omdat deze persoon zelfstandig alle marketingactiviteiten kan uitvoeren zonder de noodzaak van een groot team.

Strategie wordt in-house bepaald

Een van de belangrijkste onderdelen van online marketing is een effectieve strategie opstellen. Het voordeel van een in-house marketeer is dat hij of zij deze strategie volledig zelfstandig kan ontwikkelen, afgestemd op de specifieke behoeften van het bedrijf. Omdat de specialist binnen het team werkt, is er meer aandacht voor detail en het volledige plaatje. Bij samenwerking met een online marketingbureau wordt er vaak minder diep op de strategie ingegaan, omdat bureaus meerdere klanten bedienen en hierdoor minder focus hebben op één bedrijf.

Up-to-date kennis

Een groot voordeel van een in-house marketeer die vanuit een detacheringsbedrijf werkt, is de constante kennisdeling binnen het team. Doordat deze specialisten regelmatig bij verschillende bedrijven werken, doen ze veel ervaring op van diverse bedrijfsprocessen en uitdagingen. Al deze inzichten worden continu gedeeld binnen het team. Hierdoor blijft elke marketeer up-to-date en kunnen ze hun kennis en ervaring benutten bij nieuwe opdrachten.

Flexibiliteit en direct schakelen

Een in-house marketeer kan snel reageren op veranderingen of kansen, iets wat bij een extern marketingbureau vaak gepaard gaat met vertraging om alle aanpassingen door te voeren. Een in-house online marketeer inhuren biedt daarnaast veel flexibiliteit. Je bepaalt zelf wanneer en hoelang je de specialist inhuurt, afhankelijk van je behoeften op dat moment. Je zit niet vast aan lange contracten of complexe opzeggingstermijnen.

Online marketing specialist inhuren bij InHouse Marketeers

Het inhuren van een in-house online marketeer kan veel waarde toevoegen aan je bedrijf. Van het ontwikkelen van een online marketingstrategie die perfect aansluit bij de bedrijfsdoelen tot de flexibiliteit die een in-house specialist biedt. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van een online marketeer inhuren? Bekijk dan de website van InHouse Marketeers en ontdek hoe onze specialisten jouw bedrijf kunnen helpen groeien!


Bureaus

Media

Economisch