XXL Nutrition lanceert in samenwerking met Zuivelhoeve proteïneyoghurt
Zuivelhoeve en XXL Nutrition brengen met eiwitten verrijkte yoghurt op de markt. De zuivelproducent en het sportvoedingsmerk gaan een samenwerking aan om proteïneproducten laagdrempelig in de schappen van de supermarkt toegankelijk te maken. De zuivelproducten zijn vanaf deze week landelijk verkrijgbaar bij Albert Heijn. Later volgen ook Jumbo en de andere supermarktketens.
“Aan de XXL Nutrition Fit Yoghurt by Zuivelhoeve met cruesli zijn eiwitten toegevoegd”, zegt Jordy Holthuijsen, CCO van XXL Nutrition. De yoghurt is verkrijgbaar in de smaken aardbei, perzik en vanille. “Daarmee voldoen we aan een groeiende behoefte onder onze klanten en alledaagse supermarktbezoekers.”
“Producten met extra proteïne vliegen de winkel uit”, voegt Charley Molleman, brandmanager bij Zuivelhoeve toe. “Daarbij gaat het niet alleen om zuivel, maar dat is wel het schap waar veel innovaties plaatsvinden. Kwark, yoghurt en zuiveldrankjes, allemaal zijn ze er inmiddels in een proteïnerijke variant. Het is echt een groeiende markt. Steeds meer mensen kiezen voor high protein, niet alleen bodybuilders en topsporters. Zuivelhoeve jaagt innovatie aan en zoekt actief de samenwerking op met partners die dit ook willen.”
Begin van bredere samenwerking
Hoewel de naam van XXL Nutrition op het etiket staat, is het formeel een samenwerking van Zuivelhoeve en Fitmeals. Dat is op zijn beurt weer een samenwerkingsverband van XXL Nutrition en maaltijdenproducent Mama’s Maaltijden, onder meer bekend van televisieprogramma Dragon’s Den. De nieuwe producten zijn de eerste stappen in een bredere samenwerking.