Nieuwkomer Weekmail betreedt top 20 grootste nieuwsmerken van Nederland
Het dit jaar gestarte nieuwsplatform Weekmail bereikte deze maand de mijlpaal van 70.000 abonnees. Hiermee komt de dienst binnen op de twintigste plek van landelijke/regionale nieuwsmedia, in de lijst die elk kwartaal wordt opgesteld door het Nationaal Media Onderzoek.
Wie zich inschrijft bij Weekmail ontvangt wekelijks een overzicht van het belangrijkste nieuws uit, van en over hun eigen gemeente, de inwoners, lokale bedrijven en de plaatselijke (sport)verenigingen, buurthuizen en meer. Weekmail selecteert uit duizenden bronnen alle berichten die lokaal interessant zijn. "We zien dat ook mensen die al goed de bestaande lokale media in de gaten houden, toch elke keer weer iets nieuws ontdekken in de Weekmail", aldus oprichter Sjoerd van der Hoorn. “Dit maakt de Weekmail de perfecte aanvulling op de bestaande lokale media.”
Landelijk actief
Weekmail is actief in elke gemeente van Nederland en vult met haar nieuwsbrieven het gat op dat is ontstaan toen media van gedrukt, naar online zijn gegaan. Elke week ontvangen abonnees een overzicht van het belangrijkste lokale nieuws. De berichten die je niet interesseren sla je over; nieuws waar je meer over wilt weten kan je bij de bron verder lezen. Je bent dus altijd van alles op de hoogte zonder dat je zelf op zoek hoeft naar het lokale nieuws.
Sjoerd van der Hoorn: “De kracht van Weekmail is dat we al het nieuws in een prettig te lezen format presenteren zonder dat je zelf naar nieuws op zoek hoeft te gaan. Daarnaast hebben we een directe connectie met onze lezers. Als zij een opmerking of tip hebben, sturen ze simpelweg een reply op onze nieuwsbrief. Door deze laagdrempeligheid weten we dus precies wat er speelt, in tegenstelling tot traditionele media, waarbij de redactie veelal zelf maar in moet vullen wat ze denken waar hun lezers tegenaan lopen.”
Bereik
Weekmail heeft met 70.000 abonnees landelijk nu een groter bereik dan PZC (69.000), Haarlems Dagblad (46.000), Leidsch Dagblad (44.000), De Gooi- en Eemlander (37.000), en het Friesch Dagblad (20.000). Het doel is om de huidige groei niet alleen te behouden, maar te versnellen, en Weekmail binnen twee tot vier jaar in de top vijf te zien.