W+K Amsterdam onthult nieuw leiderschapsteam
Wieden+Kennedy Amsterdam introduceert een nieuw leiderschapsteam, met zowel vertrouwde als nieuwe gezichten. Luiza Prata Carvalho wordt de nieuwe President, Nick Docherty neemt de rol van Chief Strategy Officer op zich, en Susan Hoffman wordt Chief Creative Officer.
Luiza Prata Carvalho keert terug bij W+K na 3,5 jaar bij het bureau DAVID, waar zij leiding gaf aan grote campagnes voor merken zoals Nike en Burger King. Eerder werke zij bij W+K Portland en was betrokken bij verschillende beroemde campagnes zoals 'Dream Crazy' voor Nike. Ze volgt Blake Harrop op, die na 14 jaar trouwe dienst bij W+K naar Louis Vuitton vertrok.
Ook Nick Docherty maakt een come-back. In februari 2024 startte hij als Chief Strategy Officer. Eerder werkte hij voor W+K in Amsterdam en New York en had daarna zijn eigen strategisch adviesbureau 'Untapped Strategy'.
Susan Hoffman, CCO, die W+K Amsterdam in 1992 oprichtte, maakt het leiderschapsteam compleet. Ze staat bekend om haar creatieve leiderschap, wat werd erkend met de Lion of St. Mark-prijs tijdens Cannes 2023. Hoffman vervangt Mark Bernath en Eric Quennoy, die vorig jaar na 17 jaar vertrokken. Over het Amsterdamse kantoor zegt ze: 'Ons motto is "gedogen," een Nederlands begrip dat "illegaal, maar niet illegaal" betekent. Deze uitdagende mindset inspireert ons om gedurfde en impactvolle campagnes te maken voor onze klanten.'
Andere namen
Andere opvallende gezichten bij W+K Amsterdam zijn Alex Thursby-Pelham als Design Director, die van het Londense kantoor overkomt; Paula Atwell als Director of Talent, die na 16 jaar terugkeert; en Cheryl Warbrook als Head of Production, die overkomt van W+K New York. Cheryl begon haar carrière bij W+K Amsterdam in 2001.