
De Koffiejongens verkrijgbaar bij 800 winkels van Albert Heijn
De Koffiejongens, de Nederlandse online scale-up in eerlijke en duurzame koffie, ligt vanaf nu in de schappen van Albert Heijn. Daarmee zijn hun koffiecups en -bonen in meer dan 800 winkels door heel Nederland verkrijgbaar.
In een tijd waarin prijzen stijgen en consumenten steeds meer transparantie verwachten, bewijzen De Koffiejongens dat prijzen en maatschappelijke verantwoordelijkheid perfect samen gaan. Het bedrijf introduceerde als eerste in Nederland een composteerbare koffiecup die gemiddeld vijf keer minder CO2 uitstoot dan een traditionele aluminium cup.
Ook zijn de bonen 100% biologisch en wordt de koffie direct ingekocht bij lokale boeren. Daardoor kan De Koffiejongens langdurige samenwerkingen aangaan en krijgen de boeren een eerlijke prijs dat boven het Fairtrade-minimum. De Koffiejongens heeft daarnaast sociale impact doordat de koffie verpakt wordt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Duurzamer alternatief in de supermarkt
Bart Dingjan, CEO van De Koffiejongens: "Sinds onze start kozen we bewust voor een online direct-to-consumer model: zo hielden we maximale grip op duurzaamheid, kwaliteit en transparantie én bouwden we een loyale klantenbasis op. Dat we nu in de schappen van Albert Heijn liggen, is voor ons een bijzondere stap. Hiermee kunnen we een veel groter publiek bereiken en onze impact nog verder vergroten. We willen bewijzen dat commercieel succes en maatschappelijke verantwoordelijkheid elkaar niet uitsluiten, maar juist versterken."