Holie's in top 3% van Food B-Corps wereldwijd
Het krokante granenmerk Holie’s is opnieuw gecertificeerd als B-Corporatie, met een score van 126,2. Daarmee behoort Holie’s tot de top 3% van hoogstscorende Food B-Corps wereldwijd. Holie’s is sinds 2018 op een missie om mensen gezonder te maken met krokante ontbijtgranen en repen zonder toegevoegde suiker. In 2020 kreeg Holie’s de B Corp-certificering voor het eerst toegekend.
De nieuwe topscore heeft Holie’s te danken aan het feit dat zij een positieve bijdrage leveren aan de oplossing voor de gezondheidscrisis in Europa. Daarnaast voerde het bedrijf een levenscyclusanalyse uit op alle producten om inzicht te krijgen in manieren om de supply chain duurzamer te maken. Tot slot heeft Holie’s in samenwerking met Justdiggit 3.000 voetbalvelden aan land vergroend, waarmee zij een bijdrage leveren aan de strijd tegen klimaatverandering.
Valentijn van Santvoort, mede-oprichter Holie's: ''Met Holie’s laten we zien dat je maatschappelijke impact kunt maken én hard kunt groeien. Wij staan voor de gezondheid van mensen, maar nemen de gezondheid van de planeet ook serieus.''
Internationale missie
2024 was een uitzonderlijk jaar voor Holie’s. Naast de lancering in het Verenigd Koninkrijk wist het merk onder meer zijn marktaandeel in Nederland te verdubbelen en brak het door in België als de grootste drijver van groei binnen de categorie. Het assortiment groeide van elf naar twintig producten en introduceerde een nieuwe productcategorie: Crunchy Bars. Holie’s is in Nederland de nummer twee in het krokante ontbijtgranenschap, met een grote afstand tot de nummer drie. De start in het Verenigd Koninkrijk markeert een belangrijke stap in het internationale groeitraject van Holie’s. Met een omzet van 13 miljoen euro en de verkoop van 7 miljoen producten in 2024, streeft het merk zijn missie nu ook internationaal na om gezonde ontbijt- en tussendoorkeuzes te normaliseren.