Lumen Loyalty behaalt B Corp certificering
Lumen Loyalty, bekend van kids loyaliteitscampagne van onder andere Albert Heijn, behaalt de B Corp certificering. Hiermee biedt het bureau retailers campagnes met impact én een duurzamer karakter.
De duurzame visie van Corp B sluit naadloos aan bij het DNA van Lumen Loyalty. In de constant veranderende markt van food en retail, waar Lumen actief in is, spelen supermarkten een cruciale rol in het stimuleren van duurzaam consumentengedrag. Het was dan ook een logische keuze voor Lumen om het B Corp assessment te doorlopen, wat resulteerde in een indrukwekkende score van 86.6 punten.
Hugo Munneke Smeets, CEO, is enorm trots dat Lumen in de branche het voortouw neemt door hun duurzaamheidsdoelstellingen concreet te maken met de B Corp-certificering: 'Zo zet Lumen zich in voor een continu proces van positieve verandering door impactvolle, educatieve loyaliteitscampagnes te realiseren met oog voor onze planeet en onze medewerkers. Hiermee maken wij van onze klanten koplopers en maken we samen met hen het verschil.’
Verantwoord impact maken
Lumen Loyalty ontwikkelt wereldwijd grootschalige loyaliteitscampagnes voor supermarkten, en combineert daarin entertainment met educatie—oftewel 'edutainment'. Hun missie? Retailers helpen impact te maken door grote doelen om te zetten in thema’s die gezinnen met kinderen raken. Denk aan campagnes over dieren, waarbij kinderen leren hoe we de aarde leefbaar kunnen houden voor al haar bewoners. Maar ook campagnes over het maken van gezonde voedingskeuzes en leren waar voedsel vandaan komt zijn relevante thema’s.
Lumens loyaliteitscampagnes zijn niet alleen educatief en vermakelijk, maar ook duurzaam en impactvol. Bij elk item dat wordt gecreëerd wordt naar de beste oplossing gezocht met zo weinig mogelijk belasting op het milieu. De prioriteit ligt bij duurzame inkoop en gebruik van gerecyclede materialen; zo wordt uitsluitend gebruik gemaakt van FSC-gecertificeerd hout en papier, worden alle knuffels gemaakt van rPET en wordt hierin de GRS-certificering standaard gevolgd. Daarnaast worden de producten voornamelijk in Europa geproduceerd.