The Social Hub haalt B Corp-certificatie
The Social Hub haalt B Corporation-certificering en pleit voor een socialere en milieubewustere sector. Met deze stap voegt de in Amsterdam gevestigde groep met meer dan 1.000 werknemers zich bij een groeiende globale beweging van bedrijven die zich verbinden aan een duurzame missie naast winst.
The Social Hub exploiteert momenteel 18 locaties in het Verenigd Koninkrijk, West- en Zuid-Europa, waar hotel- en studentenaccommodaties, eten en drinken, evenementen en coworking-ruimtes samenkomen. Het bedrijf heeft deze belangrijke stap gezet om een voortrekkersrol te vervullen in een sector waar duurzaamheid en maatschappelijke impact steeds belangrijker worden.
Mijlpaal voor de hospitality-sector
Er zal een reeks evenementen plaatsvinden om de B Corp-certificering te vieren en verandering in de sector aan te moedigen. Dit begint met een Green Community Table-evenement op 29 oktober in The Social Hub in Delft, waar belangrijke spelers uit de hospitality-, vastgoed- en bedrijfssector samenkomen om de toekomst van de sector te bespreken. Panelleden van onder andere B Corp organisaties zoals Tim de Broekert van Tony’s Chocolonely en Baba Toure van het creatieve bureau Home zullen hierbij aanwezig zijn.
Amber Westerborg, Director of Sustainability and Impact bij The Social Hub: “Het gaat om doen wat je zegt. Er is geen ruimte om je te verbergen. Klantvraag en het toenemende belang van duurzaamheid onder reizigers, ondernemers, studenten en het grote publiek zijn natuurlijk belangrijke factoren in onze zoektocht naar B Corp-certificering. Maar de grootste drijfveer is onze ambitie om verantwoordelijkheid te nemen en ons te onderscheiden door de positieve impact die we kunnen maken op de planeet en de wereldwijde gemeenschap.
De grootste impact die we kunnen maken, is de sectoren waarin we actief zijn naar een hoger niveau tillen en andere vergelijkbare organisaties uitdagen om ons voorbeeld te volgen. Zo kunnen we samen een betere samenleving creëren.''
Slechts het begin
The Social Hub ziet B Corp-certificering slechts als een beginpunt en richt zich vooral op waarom de certificering is behaald en wat dit betekent voor de gemeenschap, en de bredere hospitality-, vastgoed- en werkpleksectoren. Tegen 2030 streeft het bedrijf ernaar om 78% van zijn broeikasgasuitstoot te verminderen, 50% van zijn energie ter plaatse te produceren, aanvullende milieucertificeringen te behalen via BREEAM (het internationale certificeringsstandaard voor duurzaamheidsprestaties van gebouwen) voor alle hubs én 100% van het restafval af te leiden van stortplaatsen of verbranding
Charlie MacGregor, oprichter en CEO van The Social Hub: "Milieu- en sociale verantwoordelijkheden zijn cruciaal om relevant te blijven in elke sector. Dit beïnvloedt klantenloyaliteit, merkcredibiliteit en de mogelijkheid om zaken te doen. Banken worden strenger in hun financieringsbeleid, en wetgeving zoals CSRD verhoogt de urgentie. Bedrijven die nu niet bewegen, zullen snel moeten handelen of binnen vijf jaar verouderd zijn.''