Zweeds haarverzorgingsmerk Maria Nila behaalt B-Corp certificering
Het Zweedse haarverzorgingsmerk Maria Nila heeft de B-Corp certificering behaald, wat betekent dat het bedrijf voldoet aan strenge normen op het gebied van milieu en sociale prestaties. 'Een beloning voor het harde werken in onze reis naar het verbeteren van duurzame schoonheid', aldus Marcus Wikström, CEO & voorzitter Maria Nila.
Maria Nila richt zich op het bevorderen van duurzame schoonheid door innovatie voor natuur, dieren en de mensheid. Met deze missie hebben ze een certificeringsscore van 114,3 behaald op een schaal van 200. Maria Nila heeft de sociale en ecologische duurzaamheid van het bedrijf grondig geëvalueerd. Hierdoor kunnen ze gegevens en activiteiten beter meten en transparanter vergelijken.
Tina Malmborg, Sustainability Manager bij Maria Nila: "Deze score toont aan dat we aanzienlijke vooruitgang hebben geboekt, maar ook dat er nog werk aan de winkel is. Met een voortdurende focus op doorlopende verbeteringen zullen we verdere acties ondernemen en activiteiten uitvoeren die bijdragen aan een vriendelijkere toekomst voor de natuur, dieren in het wild en de mensheid."