Engaige haalt 1 miljoen euro seed funding op
AI-startup Engaige heeft €1 miljoen heeft opgehaald in haar seed investeringsronde. De in Rotterdam gevestigde startup ontvangt financiering van hoofdinvesteerder Graduate Entrepreneur Fund, Mamadoo Ventures, Keadyn en verschillende angel investeerders. De investering wordt gebruikt voor team uitbreiding en het versnellen van de internationale uitrol van hun veilige en schaalbare automatiseringsplatform voor klantenservice.
Engaige ontwikkelt een complete platform oplossing die ontwikkeld is om verschillende contactkanalen, inclusief chat, Whatsapp en e-mail, te automatiseren. “We richten ons op bedrijven met complexere behoeften—bedrijven die AI als een belangrijk onderdeel van hun strategie zien en op zoek zijn naar een veilige, betrouwbare manier om dit te implementeren,” zegt Tijmen van den Elzen, oprichter en CEO van Engaige. “Ons platform zorgt ervoor dat bedrijven automatisering opzetten die werken zoals een echte medewerker dat ook zou doen - en in veel gevallen beter. De software begrijpt de business logica van het bedrijf en kan acties op de juiste manier uitvoeren. Zo lost het platform klantvragen van begin tot eind helemaal zelf op én kan het de bijbehorende noodzakelijke acties zelfstandig uitvoeren, met een hoge klanttevredenheid en sterk mindere kosten - soms wel tot 80% minder.”
Verhogen van klanttevredenheid primaire doel
Het automatiseringsplatform van Engaige maakt gebruik van Agentic AI en grote taalmodellen om binnen de policies van een bedrijf te redeneren en te opereren, waardoor bedrijven taken kunnen automatiseren zoals het opnieuw verzenden van bestellingen of het informeren van klanten over diverse updates. Rory McElearney, medeoprichter en CTO: “Ons team van oprichters heeft meer dan 20 jaar ervaring in het ontwikkelen en schalen van internationale klantenservice teams voor grote internationale bedrijven. Dit geeft ons een unieke visie in hoe we deze processen klantvriendelijk en veilig kunnen automatiseren. We weten dat het simpelweg toevoegen van AI niet de uitdagingen in klantenservice oplost. Daarom zorgen we altijd voor ervaren implementatie teams om elk project succesvol te maken. Dit stemmen we af op de specifieke behoeften van onze klanten en zorgt ervoor dat organisaties goed voorbereid zijn op automatisering.”
AI + mensen als toekomstige standaard
Hoewel veel bedrijven nog terughoudend zijn in het gebruik van AI voor klantenservice, is Van den Elzen vol vertrouwen. “Werken met professionele oplossingen zoals die van Engaige biedt bedrijven en hun klanten enorme voordelen – mits ze op de juiste manier worden opgezet en geïmplementeerd, en op een veilige en betrouwbare manier. Onze klanten ervaren hogere klanttevredenheidsscores (CSAT) én kostenbesparingen tot wel 80%, terwijl ze altijd beschikbaar zijn. Dit zorgt zonder twijfel voor meer loyaliteit en tevredenheid, en wij geloven dat dit pas het begin is. In de komende periode zijn we ervan overtuigd dat steeds meer bedrijven de kracht van technologie zullen verkennen, terwijl ze deze verbinden met menselijke interactie. Wij geloven dat dit de toekomst is.”