HubSpot lanceert nieuwe features voor contentcreatie, leadgeneratie en analytics
HubSpot kondigt nieuwe updates aan voor de Marketing Hub en Content Hub. De nieuwe updates zijn bedoeld om marketeers te helpen hun grootste uitdagingen van het moment te overwinnen, waaronder gefragmenteerde customer journey’s, evoluerende klantverwachtingen en de opkomst van AI.
“Marketeers hebben een nieuw playbook nodig dat is gericht op gebruiksgemak, snelheid en integratie”, zegt Julia Pilkes, Senior Marketing Director EMEA bij HubSpot. “Bij HubSpot zit het ondersteunen van marketeers in ons DNA. Deze updates aan Marketing Hub en Content Hub bieden marketeers de tools die ze nodig hebben om hun publiek uit te bouwen, multichannel content te creëren, campagnes te lanceren en dat alles meetbaar te maken.”
Versnelde contentcreatie
Nieuwe functies in Content Hub helpen marketeers om efficiënter hoogwaardige content te creëren om de juiste leads aan te trekken met behulp van context uit hun Smart CRM. Met Content Remix voor video's kan een enkele video met slechts enkele klikken worden omgezet in een complete campagne met clips, podcastaudio én geschreven content zoals blogs. En dankzij de HeyGen-integratie kunnen marketeers blogposts met behulp van AI omzetten in video's van studiokwaliteit. De video’s kunnen rechtstreeks op YouTube en Instagram Reels worden gepubliceerd.
Effectievere en meetbare leadgeneratie en conversie
De nieuwe features in Marketing Hub helpen prospects met hoge potentie om te zetten in trouwe klanten. Met lead scoring kan klantintentie worden gemeten met zowel handmatige als door AI-gedreven scoring, waar prospects kunnen worden gesegmenteerd op betrokkenheids- en match-scores. Via Google Enhanced Conversions in HubSpot en LinkedIn Conversions API kunnen marketeers nu ook first-party conversiedata uit HubSpot delen met deze advertentienetwerken om campagneresultaten te verbeteren. Workflows kunnen ze voortaan in natuurlijke taal beschrijven, waarna AI deze op kan zetten. Dit belooft marketeers vele uren aan tijdsbesparing. Voor betere personalisatie zijn e-mailvoorkeuren voortaan beter aan te passen aan verschillende contactsegmenten, met als resultaat minder spam en hogere relevantie van e-mailcontent.
Marketingactiviteiten zijn nu bovendien beter meetbaar dankzij enkele nieuwe features in Marketing Hub. Zo kunnen marketeers dankzij een nieuw partnership en een integratie met Amplitude hun Amplitude-data integreren met het Smart CRM van HubSpot om leads beter te prioriteren, conversies te verbeteren en klantbehoud te vergroten. Met de Marketing Analytics Suite kunnen ze de kennis van hun doelgroepen versterken, onder andere met behulp van standaardrapportages over attributie en de klantreis. AI-gedreven inzichten bieden daarbij diepgaander inzicht in de resultaten.
Lees hier meer over de nieuwe features in de Hubspot Content Hub en Marketing Hub. Naast de deze features kondigde HubSpot AI-tool Breeze aan, lees hier meer.