Kantar's nieuwe AI-tool helpt bij de overgang van concept naar realiteit
Kantar introduceert Concept Evaluate AI: 's werelds eerste door AI aangedreven, geautomatiseerde dienst voor de evaluatie van product- en dienstontwikkeling in een vroeg stadium. De tool helpt bedrijven om nieuwe concepten op grote schaal te screen, waardoor R&D- en innovatieteams efficiënter en effectiever kunnen werken.
ConceptEvaluate AI onderscheidt zich door zijn hoge datakwaliteit, getraind op een dataset van bijna 40.000 innovatietesten en meer dan zes miljoen productevaluaties van consumenten. De AI-modellen zijn ontwikkeld met praktijkinputs en bekende innovatie-uitkomsten, waardoor het bijna 90% nauwkeurig is in het voorspellen van testresultaten en hoe uniek en relevant consumenten deze concepten vinden.
Deze tool is nu beschikbaar op Kantar Marketplace en helpt bij het screenen van 10-100 concepten in slechts 24 uur, zonder dat consumenteninteractie of een enquêtepanel nodig is. Dit versnelt de marktintroductie en biedt nieuwe groeimogelijkheden in diverse sectoren, zoals FMCG, technologie en financiële diensten, en is ideaal voor het testen van gevoelige concepten.