Elsevier Weekblad en Here lanceren verkiezingscampagne

Elsevier Weekblad en Here lanceren verkiezingscampagne

29-09-2025 (13:50) - Campagnes

In een tijd waarin politieke polarisatie en misinformatie de publieke discussie dreigen te verstikken, lanceert EW een campagne waarbij het belang van betrouwbare informatie in aanloop naar de komende verkiezingen centraal staat. De campagne is bedacht, ontwikkeld en geproduceerd door het creatief en strategisch bureau Here.

"Belangrijke keuzes vragen om betrouwbare informatie. Zeker in verkiezingstijd", aldus Hella Hueck, hoofdredacteur EW. "Met onafhankelijke journalistiek, eigen onderzoek en scherpe duiding willen wij onze lezers helpen om hun eigen keuzes te maken. Stemmen is ten slotte het feest van de democratie."

Weloverwogen keuze in stemhokje

"Met de campagne geven we opnieuw invulling aan de merkbelofte van EW: zuurstof tot nadenken", aldus John de Vries, creative director Here. "Het debat in allerlei media kan behoorlijk verstikkend zijn. De rol van onafhankelijke journalistiek is nog nooit zo belangrijk geweest. Om kiezers te voorzien van duiding, visie en inzichten om hun denken te scherpen voor het maken van een weloverwogen keuze in het stemhokje op 29 oktober. EW roept dan
ook iedereen op om actief deel te nemen aan de democratie en hun stem te laten horen.”

De campagne is te zien en te horen in online, radio, outdoor en TV.