ING en Daan Alferink gluren bij de buren in nieuwe campagne

ING en Daan Alferink gluren bij de buren in nieuwe campagne

26-09-2025 (09:35) - Campagnes

Interieurstylist en tv-persoonlijkheid Daan Alferink neemt in een nieuwe contentserie een kijkje bij hoe mensen hun huis verduurzamen. 'Gluren bij de buren' is onderdeel van ING's nieuwe campagne 'Upgrade je huis', waarmee de bank wil laten zien dat verduurzamen niet alleen goed is voor het milieu, maar ook een slimme investering kan zijn. 

Uit onderzoek blijkt dat veel mensen graag willen verduurzamen, vooral vanwege financiële motieven. Bij ING kunnen zij bij een verbeterd energielabel in aanmerking komen voor een lagere nieuwe vaste hypotheekrente. "Met deze nieuwe campagne inspireren we klanten om de eerste stap te zetten en laten we zien dat je huis ‘upgraden’ wooncomfort kan opleveren, maar ook financieel aantrekkelijk kan zijn”, zegt Feyza Tamer, Directeur Brand, Marketing en Communicatie bij ING.

Met de gratis Upgrade Check kan je direct zien welke energiebesparende maatregelen je nog kunt nemen. Vervolgens kan ING helpen om deze maatregelen uit te laten voeren en het energielabel van de woning te verbeteren. Bij ING heeft het energielabel ook invloed op de hypotheekrente. Zodra de upgrade van je huis is voltooid en het energielabel is verbeterd, kan dit leiden tot een lagere nieuwe vaste hypotheekrente.

Gluren bij de buren

In de contentserie 'Gluren bij de buren' neemt Daan Alferink, bekend het Belgische tv programma Blind Gekocht, een kijkje bij twee buren die ieder op hun eigen manier hun huis hebben geüpgraded. Als nieuwgierige buurman stelt hij hen allerlei vragen, zodat kijkers een realistisch beeld krijgen van wat verduurzamen in de praktijk inhoudt. "Daan Alferink is voor ons hiervoor de perfecte persoonlijkheid; hij heeft luchtigheid en gevoel voor humor, maar ook kennis van zaken", vertelt Tamer.

De bijbehorende TV-commercial draait ook om de nieuwsgierigheid die mensen hebben naar hun buren. En hoe dat inspireert zelf stappen te zetten. De campagne volgt op het eerder dit jaar gelanceerde 'Check het gesprek'.