
SEA Water laat zien dat lekker water niet van ver hoeft te komen
Terwijl sommige restaurants luxe waterarrangementen introduceren, lanceert SEA de nieuwe campagne Serve Local. Met TikTokker en acteur Appie Mussa in de hoofdrol zet de campagne met humor en absurdisme vraagtekens bij de logica van geïmporteerd water, terwijl lokaal water gewoon beschikbaar is. Het concept is inhouse ontwikkeld, geregisseerd door Teddy Cherim (die ook SEA Water’s Just Like-campagne regisseerde) en geproduceerd door Pink Rabbit.
"Als merk willen we niet alleen vertellen dat lokaal drinken de toekomst is, maar die boodschap ook voelbaar maken", aldus Jort Wildschut, CMO en mede-oprichter SEA Water. "Serve Local draait om kwaliteit en aandacht voor detail, net als ons product. We willen laten zien dat water lokaal kan zijn én tegelijkertijd premium aanvoelt, met een eigen frisse signatuur."
Teddy Cherim, regisseur: "Wat ik tof vind aan Serve Local is dat we een impactvol onderwerp op een lichte manier vertellen. Het voelt als vintage advertising, maar dan met een moderne twist. Daardoor valt het op tussen alles wat nu vaak heel gelikt of geluidsloos voorbijkomt. Appie’s timing en energie zorgen dat de boodschap binnenkomt zonder belerend te worden."
Vivino voor water
Naast de campagne lanceert SEA Water ook de Localise-app: een soort Vivino voor water. Met de app kunnen consumenten een fles of blikje scannen en direct zien hoeveel kilometer het water heeft afgelegd. Zo wordt de absurditeit van geïmporteerd water niet alleen in beeld gebracht, maar ook concreet gemaakt.
De Serve Local-campagne is vanaf vandaag te zien via sociale media en verschijnt vanaf volgende week ook in het straatbeeld. De 75 cl flessen still en sparkling SEA Water zijn beschikbaar bij groothandels en de Localise web-app is gratis te gebruiken via www.localisewater.com.
Credits
Director: Teddy Cherim 
DOP: Jurgen Lisse
Client: SEA Water 
Production Company: Pink Rabbit
Client: SEA Water
CMO & Founder: Jort Wildschut
Marketeer: Rijmer Winder 
Graphic designer: Ivet Todorova 
Social media: Eva Klovanics
Production Company: Pink Rabbit
Director: Teddy Cherim 
Executive Producer + Producer: Niels Visser 
Production Manager: Lorèn van der Geest 
1AD: Sander Donker 
2AD: Jazz Holiday
DOP: Jurgen Lisse 
Focus Puller: Niels Zonnenberg 
2nd AC: Matthias Leemhuis 
Clapperloader: Ese Roeper 
Gaffer: Wiegert de Vries 
Best Boy: Joris Prakken & Gideon Post 
Electricians: Olivier van der Meulen, Ahmed AlAhmoudi, Julian den Ouden 
Grip: Richard van der Oord & Frans Leiwakabessy
Sound Recordist: Gijs Domen & Job Michel
Production Design: Iri Pauwels 
Art Director: Desiree Brands
Set Dresser: Louana Tummers 
Art Assistant: Joardy Tummers, Pim Jongsma & Ava vanBoven
Styling: Vita Mees 
Styling Assistant: Silvia van Thor
HMU: Faïsa Sontodimendjo & Ferry de Vink
Casting Subleads: Jette Molenaar | A Million FacesCasting 
Extras: Sandra Houthuijs | Casting4
Agency Lead: Empire Artist Agency
Location Manager: Stan Lennips 
Location Assistant: Remy Hogenboom & Orbi Gosepa
PA: Luna Vreeburg & Sem Grefkens
Car Handler: Car Casting Holland - Sander Smit 
Location Scout: Allard van der Spek 
Catering: An & Nan Catering, Bloomingdale Beach
Equipment
Camera Equipment: Camalot
Light Equipment: Wiegert de Vries
Grip: Gripwise
Location: Materiaalbus
Post production
Post production: Wolfstreet 
Post producer: Tess Wijker
Offline edit: Birgitt van Heertum
Online edit: Damiaan Dracht 
VFX artist: Michael van Dalen
Motion design: Chiara Riberti
Grading: Roman Strijbos
Sound: Remco Langedijk
Music: Ricky Cherim
Film Development: Haghe Film
Special Thanks
Robbert van Dijk & Dunja den Drijver | Camalot
Melger Hulsebos & Marko Hoogelander | Hacon Purmerend
Liesbeth Blaauw & Jurjen van de Beek | Markt Centraal
Demi Gomes @demigomes & Luzy Diyanto @luzy_diyanto | Bloomingdale Beach @bloomingdalebeach 
Roos van Rossum | San Blas