
Nespresso sluit zich aan bij groeiende lijst premium merken op bol
Steeds meer grote internationale merken weten hun weg naar bol te vinden. Niet zo gek, aangezien het e-commerceplatform fors investeert in tools voor merken zoals merkpagina's, videoformats en data-gedreven advertentiemogelijkheden. Nespresso is de nieuwste aanwinst en verkoopt vanaf nu ook zijn koffiecups via de website.
Bol geeft merken in Nederland en België toegang tot ruim 14 miljoen actieve bol-klanten. De e-commerce speler biedt zo'n 1300 adverteerders daarbij niet enkel bereik, maar ook performance tools. Zo investeerde het in branded shelves, content formats en gerichte advertentiemogelijkheden. Die zorgen ervoor dat merken hun identiteit op het bol-platform consistent kunnen uitdragen.
Vooral voor 'premium merken', met een zeer selectieve distributiekanaalstrategie en een significante wereldwijde omzet, biedt dit een kans om hun merkidentiteit ook via bol tot leven brengen. Oscar Hundman, Chief E-commerce Officer bij bol: "We combineren bereik en betrouwbaarheid met de mogelijkheid om een merkverhaal tot leven te brengen. Zo ontstaat niet alleen schaal, maar vooral een betekenisvolle ervaring voor onze klanten."
Nespresso x bol
Sinds september kunnen klanten niet alleen de machines van Nespresso via bol aanschaffen, maar ook de koffie zelf. Eerder bleef dat beperkt tot de eigen verkoopkanalen van het merk.
"Door koffie én machines samen aan te bieden maken we de ervaring compleet", zegt Marie-Laure Raadsen, brand marketing manager bij Nespresso. "Dit nieuwe partnerschap onderstreept de ambitie van Nespresso om zich verder te ontwikkelen in het digitale tijdperk, waarbij klantbeleving en gebruiksgemak centraal staan. De tools als branded shelves en inspirerende contentformats laten ons toe onze merkidentiteit ook online consistent en inspirerend uit te dragen."