Nieuwe Branded Shelves van Bol geven verkopers meer ruimte voor merkidentiteit

Nieuwe Branded Shelves van Bol geven verkopers meer ruimte voor merkidentiteit

02-09-2025 (10:03) - Marketing

Bol lanceert vandaag Branded Shelves, een nieuwe advertentie-oplossing waarmee merken hun producten op een visueel aantrekkelijke manier kunnen presenteren aan hun klanten. Merken krijgen zo meer ruimte om hun identiteit uit te dragen, terwijl consumenten binnen het vertrouwde platform relevante en herkenbare merkverhalen tegenkomen.

Met Branded Shelves richten verkooppartners en leveranciers richten hun eigen digitale etalage in die hun merkidentiteit en assortitment laat zien. Beeld, tekst en uitgelichte productne komen samen op verschillende 'planken'. Zo zetten merken niet alleen hun producten in de spotlights, maar brengen ze ook hun merkverhaal tot leven en helpen ze consumenten nog beter in het keuzeproces.

"Met Branded Shelves geven we verkooppartners en merken de ruimte om zich beter te profileren binnen het platform, met een uitstraling die past bij hun eigen merk en visuele identiteit. Zo spelen we in op hun behoefte om niet alleen zichtbaar, maar ook herkenbaar aanwezig te zijn en bieden we klanten een complete merkbeleving", zegt Joris Scheepens, Chief Advertising & New Business Officer bij bol.

Van pilot naar lancering

De nieuwe advertentie-oplossing is ontwikkeld in nauwe samenwerking met een groep adverteerders. "Met Branded Shelves kunnen we klanten nog beter laten zien wie wij zijn als merk, iets wat op een breed platform als bol een uitdaging kan zijn", vertelt Floris Boeije van PurelyGoods, één van de 300 partners die meedeed aan de pilot.

"Het stelt ons in staat ons assortiment samenhangend en herkenbaar te presenteren, waardoor klanten snel zien wat we nog meer aanbieden. Bovendien geven we ons aanbod meer context doordat we duidelijk kunnen uitdragen waar ons merk voor staat. Zo vallen we beter op én bouwen we aan vertrouwen", aldus Boeije.

Nieuwe stap in Retail Media

Met de introductie van Branded Shelves zet bol een volgende stap in de ontwikkeling tot een volwaardig retail media-platform. Waar adverteren lange tijd vooral draaide om conversie, verschuift de focus steeds meer naar merkbeleving en -herkenning.

De lancering van Branded Shelves markeert het einde van de pilotfase en de start voor verkooppartners en leveranciers, die als geselecteerde merkeigenaren en officiële distributeurs bij bol aangesloten zijn.


Bureaus

Media

Economisch