PXR start non-stop digitaal kanaal voor Voetbal International

PXR start non-stop digitaal kanaal voor Voetbal International

29-09-2025 (11:55) - Media

Voetbal International start in september met VI TV, het eerste Nederlandse 24/7 voetbalkanaal op de gratis streamingdienst Samsung TV Plus. Het kanaal is een samenwerking tussen PXR, Talpa, Your Channels en WPP Media. Het kanaal biedt een constante stroom aan Voetbal International-content en is gratis te bekijken op alle Samsung Smart TV’s.

PXR, uitgever van Voetbal International, ontwikkelt VI TV samen met WPP Media, Talpa Media en Your Channels. Het kanaal wordt toegevoegd aan Samsung TV Plus, het Free Ad-Supported Streaming Television (FAST)-platform van Samsung, waar inmiddels meer dan 100 internationale en nationale kanalen beschikbaar zijn. VI TV is het eerste Nederlandse voetbalkanaal op het FAST-platform van Samsung.

Voetbal International naar het grote scherm

VI TV biedt de nieuwste video’s en programma’s van Voetbal International, met aandacht voor actualiteit, analyses, reportages, interviews, achtergronden en nostalgische fragmenten. Ernst Keyzer, CEO bij PXR: "Voetbal International is al 60 jaar een begrip onder voetballiefhebbers. Met VI TV zetten we een volgende stap in het multimediale tijdperk: altijd en overal toegang tot VI-content – nu ook op het grote scherm in de huiskamer."

Freek Jansen en Pieter Zwart, hoofdredactie van Voetbal International: "We hebben op het gebied van videocontent bij Voetbal International in het afgelopen decennium online een flinke groei doorgemaakt. Met meerdere items per dag trekken we een groot publiek naar onze kanalen, met onder meer 160.000 abonnees op ons YouTube-kanaal. Dat we met VI TV op het nieuwe digitale kanaal onze content kwijt kunnen, geeft weer een volgende mooie dimensie aan de ontwikkeling van VI."

Kans voor adverteerders

Remon Buter, Chief Investment Officer bij WPP Media: "Met de lancering van VI TV creëren we voor adverteerders een uniek en contextueel rijk platform binnen een sterk groeiend domein. Het biedt merken de kans om zich te verbinden aan kwalitatieve sportcontent met een zeer betrokken doelgroep, iets wat een verrijking betekent in het snel segmenterende non-lineaire videolandschap."


Bureaus

Marketing

Economisch