HelloFresh versterkt merkoverweging met nieuwe podcastcampagne

HelloFresh versterkt merkoverweging met nieuwe podcastcampagne

13-11-2025 (14:53) - Audio

Om consumenten hun aandacht te trekken in een overvol medialandschap, zet HelloFresh een aanvullende podcastcampagne naast de reguliere radiostrategie in. De maaltijdenboxbezorger wil hiermee extra merkoverweging creëren bij haar doelgroep. De crossmediale aanpak wordt ondersteund met een soundlogo dat het merk een eigen herkenbaar geluid geeft. 

Om de merkvoorkeur en -overweging van HelloFresh verder te versterken, richtte de campagne zich op Nederlanders tussen 25 en 65 jaar. Uit onderzoek van DVJ Insights op de effectiviteit van de crossmediale campagne blijkt dat radio al een merkversterkend effect heeft en dit wordt versterkt als podcasts in worden gezet. 

Uplift in merkvoorkeur

Lea Schollmeyer, Brand Director Benelux van HelloFresh: "Radio zorgt met zijn brede bereik en herkenbare aanwezigheid gedurende de dag, het moment dat mensen nadenken over wat ze vanavond zullen eten, voor sterke merkactivatie. We zagen dat onze lokaal ontwikkelde radiospot al een duidelijke uplift oplevert in houding, overweging en voorkeur."

"Maar wanneer we daar podcast aan toevoegden, werd het effect significant sterker. Radio bouwt de breedte, podcast brengt de diepte, juist omdat de luisteraar daar volledig gefocust is en openstaat voor de boodschap", aldus Schollmeyer

Het nieuwe "Hello" 

De podcastcampagne zorgt ervoor dat het merk vaker wordt herinnerd, maar ook anders wordt beleefd. De merkverdieping zorgt voor positieve en frequente associaties tijdens koopsituaties van de consument. Als men de boodschap overdracht op zowel radio en podcast hoort, verankert dit de merkbewustwording in het geheugen. 

Een opvallend soundlogo is van groot belang bij verankering in het geheugen. Zo roept het de juiste associaties op en kan het leiden tot versterking van zowel merkbekendheid als koopintentie. Door met de juiste toon, moment en context aanwezig te zijn, vergeet de consument het geluid niet. Daarbij is het nieuwe HelloFresh-soundlogo "Hello" een herkenbaar geluid die het merk letterlijk een eigen stem geeft. 

Bekijk de onepager hier.