Equals terug met spraakmakende rolmodellen campagne op Internationale Vrouwendag
Equals, een bedrijf dat streeft naar gender gelijkheid en diversiteit op de werkvloer, keert terug met hun jaarlijkse rolmodellencampagne voor de Internationale Vrouwendag 2024. De campagne ‘It Takes One to Become One’ is te zien zowel online als ook op zuilen in de steden Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag en Almere.
Deze campagne, met meer dan honderd deelnemers en vertegenwoordigende organisaties, benadrukt het potentieel van elke vrouw en probeert ze te inspireren. Door verschillende succesvolle vrouwen te tonen, wil de campagne vrouwen empoweren om hun ambities na te streven ongeacht hun leeftijd, culturele achtergrond, seksualiteit of beperking.
“Door de kracht van Equals’ gezamenlijke campagne inspireren en empoweren we, en banen we de weg naar een toekomst waar gelijkheid realiteit is"
Inclusiviteit in de techsector
Volgens de benchmark van taskforce Diversiteit & inclusie is het percentage vrouwen werkzaam in de Nederlandse techsector gedaald van 21 procent naar 19 procent in het afgelopen jaar, terwijl het percentage vrouwen in tech-leiderschapsrollen op 13% blijft steken. Deze trendonderstreept de dringende noodzaak van initiatieven zoals "it takes one to become one", die meer zichtbaarheid creëren voor vrouwen in de techsector, ondernemende vrouwen of vrouwen binnen een leiderschapsposities.
Een community voor vrouwen
Equals is bedrijf en community waar ze zich inzetten voor meer representativiteit op de werkvloer, vooral voor vrouwen in de techsector. Ze bieden verschillende mogelijkheden voor persoonlijke en professionele ontwikkeling van vrouwen. Met deze campagne in de aanloop van Internationale Vrouwendag probeert Equals het verhaal van vrouwen in tech te herdefineieren: “Door de kracht van Equals’ gezamenlijke campagne inspireren en empoweren we, en banen we de weg naar een toekomst waar gelijkheid niet slechts een doel is, maar realiteit", zegt Dieuwke van Buren.
Ze werken ook samen met andere organisaties, zoals RightBrains, die zich ook inzetten om de genderkloof in de digitale technologie te dichten. Oprichtster van RightBrains, Geke Rosier, is enthousiast over de samenwerking: "Bij RightBrains zetten we ons in om een meer inclusieve en diverse techindustrie te creëren."
De campagne ‘Het begint met één om er één te worden’ start op Internationale Vrouwendag en duurt de hele maand door.