Vijf aanwinsten datagedreven PR bureau HIBOU
Het datagedreven PR bureau HIBOU, dat werkt voor onder andere Indeed, iDEAL, Epson en Saxo, heeft vijf nieuwe collega’s verwelkomd.
Vier van de vijf nieuwe krachten voegen zich bij de digitale afdeling. Koop Brandsma is aangetreden als manager digital en gaat samen met Daphne Kemp aan de slag voor digitale campagnes van social tot advertising. Maarten Wesseling en Tim van Vliet traden kortgeleden aan bij het data-analyseteam.
Aniek Schmal, MT-lid en head of digital, is trots op de groei van de digitale kant van het bureau. “We merken bij onze opdrachtgevers dat digital campagnes en open data-analyse een uitstekende aanvulling zijn op hun communicatie uitdagingen. Met mensen zoals Koop en zijn ervaring bij onder andere LVB, Ajax en de RVO blijven we bij HIBOU een kenmerkend profiel houden, noodzakelijk in onze missie om deze traditionele wereld van PR op te schudden. Het datateam zet ondertussen grote stappen met AI, machine learning en topic modeling om steeds grotere datasets te analyseren, die vervolgens weer leiden tot nieuwe campagnes.”
Ook het PR- en communicatieteam van het Amsterdamse PR-bureau is versterkt, Louise Horsten is aangetreden als PR-consultant.
Over Hibou
Het PR- en communicatiebureau HIBOU verzamelt, plot en analyseert relevante informatie uit alle social data bronnen en definieert vervolgens patronen, trends en onderbelichte invalshoeken. Die inzichten (social insights) vormen vervolgens het startpunt van eff