Accenture en UNICEF's GenU helpen jongeren aan succesvolle toekomst
De wereld staat voor een grote uitdaging: zonder actie zal 60% van de jongeren in 2030 niet over de juiste vaardigheden beschikken om aan de arbeidsmarkt deel te nemen. Accenture en UNICEF’s Generation Unlimited kondigen daarom een nieuwe fase aan in hun vierjarige samenwerking om 580.000 jongeren wereldwijd klaar te stomen voor een succesvolle toekomst.
Het doel is om jongeren te ondersteunen via innovatieve programma's en digitale platforms, zodat ze de vaardigheden kunnen ontwikkelen die nodig zijn om te slagen in een snel veranderende arbeidsmarkt.
Speerpunten
Het doel van het imaGen Ventures programma is om 188.000 jongeren de kans te geven om ondernemerschapsvaardigheden te ontwikkelen, waarbij 43.000 marktgerichte vaardigheden verwerven en 800 een eigen bedrijf starten.
Via Youth Marketplace Agency kunnen 300.000 jongeren met minder kansen vaardigheden ontwikkelen in duurzame technologie, hun opleiding hervatten, werk vinden of een eigen bedrijf starten. 61.000 jongeren leren nieuwe vaardigheden en 6.000 zetten stappen richting een betaalde baan.
Verder kunnen 92.000 jongeren via het digitale platform Passport to Earning gratis trainingen en certificeringen volgen.10.000 ronden hun opleiding af en 2.000 zetten stappen richting werkgelegenheid.
Nederlandse betrokkenheid en impact
"In mijn rol bij Accenture en als voorzitter van de Refugee Talent Hub zie ik dagelijks hoe belangrijk het is om mensen, ongeacht hun achtergrond, de kans te geven om hun vaardigheden te ontwikkelen'', zegt Rob Knigge, Country Managing Director Accenture Nederland. ''Onze samenwerking met Generation Unlimited helpt jongeren wereldwijd bij hun eerste stappen richting werk of ondernemerschap. Dit soort initiatieven draagt bij aan een duurzame, inclusieve samenleving, iets waar ik me met passie voor inzet."