Dienst Publiek en Communicatie kiest DVJ Insights voor alle campagne-effectmetingen
12-02-2019 (17:17) - Toeleveranciers
Na een uitgebreide aanbestedingsprocedure kiest de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) voor DVJ Insights voor het meten van de effecten van voorlichting. Het gaat om een meerjarige afspraak voor alle campagne-effectmetingen van de overheidscampagnes.
De Rijksoverheid voert verschillende campagnes om burgers te informeren of gewenst gedrag te stimuleren. Bekende voorbeelden zijn onder andere de NIX18 campagne, Preventie woninginbraak en de BOB-campagne. Jaarlijks wordt over de effectiviteit van deze campagnes verantwoording afgelegd aan de Tweede Kamer met een Jaarevaluatie. Deze Jaarevaluatie is gebaseerd op de campagne-effectmetingen van individuele campagnes. Sinds 1999 is de coördinatie van het campagne-effectonderzoek als centrale taak bij DPC belegd.
DPC deed een uitgebreide marktverkenning en startte vorig jaar een Europese aanbestedingsprocedure voor een onderzoekspartner voor alle campagne-effectmetingen van overheidscampagnes. Daarbij is gezocht naar een partij die excellent is in de uitvoering én als innovatieve partner meedenkt over hoe het onderzoek steeds verbeterd kan worden. Na een uitgebreide procedure kiest DPC voor DVJ Insights.
Lucas Hulsebos, CEO DVJ Insights: “De Rijksoverheid is een van de grootste adverteerders van Nederland. Dat we alle campagne-effectmetingen mogen doen is prachtig. De campagnes zijn veelzijdig en het geeft ons de mogelijkheid om een bijdrage te leveren aan maatschappelijke campagnes. DPC heeft echt ingezet op innovatie. Het op een nieuwe manier kijken naar onderzoek, met uiteraard respect voor het verleden en vooruitkijken naar de toekomst, is belangrijk. Die aanpak past bij DVJ. Ons bureau is gebouwd vanuit een passie voor onderzoek en continue behoefte om onderzoek beter te maken en aan te laten sluiten bij deze tijd. Wij kijken er enorm naar uit om dit traject samen met DPC op te pakken.”