Cortina en Lemon Scented Tea bouwen voort op succesvolle merkpositionering

Cortina en Lemon Scented Tea bouwen voort op succesvolle merkpositionering

09-07-2025 (13:58) - Campagnes

In april dit jaar introduceerde het Nederlandse fietsmerk Cortina met creatief bureau Lemon Scented Tea de nieuwe merkpositionering 'Original as you'. Met de lancering van twee nieuwe fietsmodellen, volgen nu nog eens twee nieuwe campagne films.

De nieuwe merkpositionering van Cortina zet zich af tegen de sea of sameness in de markt. Met de pay-off ‘Original as you’ wil Cortina haar mentaliteit onderstrepen: het vieren van mensen die hun eigen pad volgen.

"Onze eerste flight heeft fantastische resultaten behaald en vele positieve reacties opgeleverd van consumenten en onze dealers. Dat bevestigt dat we op de goede weg zijn en ik ben trots op deze twee nieuwe films", zegt Bianca Faaij, merkstrateeg Cortina en MT-lid. "De eerste resultaten laten weer zien dat we op de goede weg zijn, door dicht bij de eigenheid van onze doelgroep en onszelf te blijven.”

Een limited edition fiets

Het fietsmerk Cortina bestaat sinds 2006, ooit begonnen als eerste merk dat kleurrijke fietsen op een traditioneel zwart-grijze fietsenmarkt introduceerde. Het merk volgde sindsdien altijd haar eigen pad. De Cortina U4 is daar, als een van de best verkopende stadsfietsen, een voorbeeld van. De nieuwe E-bike variant; de E-U4 Next, is er nu in 4 kleur varianten, waaronder de limited Denim-editie.

De twee nieuwe films zetten elk op hun eigen ‘Niet iedereen…’ manier de eigen keuzes van fietsers centraal. Van online, OOH, TikTok, intern, tot het landelijke fiets dealernetwerk van Cortina. FRSHMN Media was weer verantwoordelijk voor film en fotografie. Joep Knevel regisseerde de films.

Bekijk hieronder de campagne films:

 

Credits

Klant: Cortina
Verantwoordelijk bij klant: Bianca Faaij, Joske den Engelsen, Lotte Post, Sarah van Haute
Agency: Lemon Scented Tea
Strategie: Ward Cuiper, Lemon Scented Tea
Design: Lemon Scented Tea
Productie: FRSHMN Media
Director: Joep Knevel
Fotografie: Ruby Cruden
Media: Brandwebbing