Amerikaanse Effie voor ETCETERA
23-04-2010 (09:37) - Bureaus
ETCETERA is voor Glidden een van de winnaars in de 2010 North American Effie Competition. Het bureau ontwikkelde vorig jaar een crossmediale campagne voor het belangrijkste verfmerk van AkzoNobel in de USA. Bijzonder is dat de Effie een van oorsprong Amerikaanse reclameprijs is. En nooit eerder door een Nederlands bureau is gewonnen.
AkzoNobel topman Tex Gunning: ‘Met de door ETCETERA ontwikkelde marketingoperatie hebben we de consument massaal in beweging gekregen. Ik ben trots op de double digit growth die we tot de dag van vandaag weten vast te houden.’ Dick van der Lecq, directeur bij ETCETERA: ‘Het is bijzonder om te zien dat onze aanpak ook buiten Nederland blijkt te werken. We zijn inmiddels ook voor Sikkens actief in 10 Europese landen.’
Tijdens de uitreiking op het 2010 Effie Awards Gala op 8 juni in New York zal ETCETERA de prijs -brons, zilver of goud- samen met DDB New York in ontvangst nemen.