BR-ND doet Kinnik

06-07-2010 (09:36) - Bureaus

Onlangs is Kinnik geïntroduceerd: een nieuw merk binnen de geestelijke gezondheidszorg. In samenwerking met GGZ Friesland Jeugd ontwikkelde BR-ND de merkstrategie, de naamgeving en het design van Kinnik.  

GGZ Friesland Jeugd stond voor de uitdaging om haar profiel in de markt beter aan te laten sluiten met haar unieke aanbod. Om dat te bewerkstelligen heeft GGZ Friesland Jeugd nauw samengewerkt met BR-ND aan een nieuw en verleidelijk merk. Een merk dat voorkeur creëert bij kinderen, ouders, verzorgers en verwijzers én richting geeft aan de voortdurende vernieuwing in de organisatie. Maar ook een eigentijds merk dat nieuw elan geeft aan de jeugdzorgsector.
 
Uit onderzoek naar de organisatie-identiteit en naar de drijfveren van ouders, verzorgers en verwijzers bleek één gezamenlijk ultiem doel; het kind zo goed en normaal mogelijk te laten ontwikkelen. De missie van Kinnik is dan ook om te helpen het beste uit het kind halen.
 
In de merkidentiteit van Kinnik is onvoorwaardelijk gekozen voor de wereld van het kind. Kinnik heeft met opzet een opvallende, onderscheidende naam en logo. Want ook al is en klinkt Kinnik vriendelijk en open, hij heeft ook lef en durf. We hebben gekozen een karakter te creëren, omdat kinderen in die situatie het meest hebben aan een goede vriend. Een vriend die er voor je is en waar je alles tegen kunt zeggen, hoe confronterend ook. In de naam KINNIK zit het woord ‘kind’ tweemaal verstopt: van voor naar achter en van achter naar voor. De andere boodschap in de naam is ‘Kunnen wat je kan’: in KINNIK zit namelijk het Friese ‘Kin ik’ (in het Nederlands: ‘kan ik’) opgesloten. Dit geeft de essentie weer van waar het bij Kinnik om draait: ‘unlocking potential’, ofwel het beste halen uit het kind wat erin zit.
 


Media

Marketing

Economisch