broadcastyourbusiness maakt commercials voor ZIN
26-05-2010 (00:00) - Bureaus
Het tijdschrift ZIN heeft broadcastyourbusiness gekozen voor het maken van tv commercials waarin de inhoud en de sfeer van het blad centraal staan. Het idee om ZIN tot leven te laten komen door de beelden/spreads te animeren gaf daarbij de doorslag. Met deze aanpak blijven de kosten laag. Zo kan er voor het beschikbare budget een reeks tv commercials worden gemaakt. Voor broadcastyourbusiness zijn dit de eerste tv commercials die ze maken.
De breedte van de inhoud van Zin helder overbrengen d.m.v. een commercial die voldoende triggert en aanspreekt om het blad eens te kopen. Dat was de briefing in het kort. Daarbij moet de commercial opvallen tussen alle andere fancy uitingen. En, heel belangrijk, niet te veel kosten.
‘Met ZIN krijg je waar voor je geld. Dat is de insteek van de tv commercials,’ aldus Henk Jan van Harten, oprichter van broadcastyourbusiness. ‘In beeld en tekst vertellen we dat de lezer iedere maand 170 pagina’s krijgt over geld en werk, gezondheid, relaties, bijzondere ontmoetingen en verleidelijke reizen. Plus een special. Zo willen we de naamsbekendheid van ZIN vergroten en de verkoop laten stijgen.’
Vrijdag 28 mei is de ZIN commercial te zien bij de Ster en RTL.
