BUREAU1835 test ALOHA
14-05-2010 (09:40) - Bureaus
Merkactivatiebureau BUREAU1835 gaat in Nederland een testmarkt opzetten voor het nieuwe frisdrankmerk ALOHA. Een 100% natuurlijke limonade van International Brands Germany. Het merk appelleert aan het surfgevoel en onderstreept de waarden ‘love, peace and treating nature with respect’. ALOHA wordt op beach-, sport-, educatie- en horecalocaties waar 20 tot 35 jarigen komen verkocht en getest. De resultaten van de testmarkt en de feedback van de doelgroep zijn bepalend voor de uiteindelijke marktintroductie.
Na een succesvolle pilot in grote steden van Duitsland - onder andere Berlijn, Hamburg, Keulen en München - moet ALOHA ‘The Original Surfsoda’ zich gaan bewijzen in Nederland. BUREAU1835, onderdeel van Boomerang Unlimited, is gevraagd de Nederlandse pilot uit te voeren. ‘We brengen het merk tot leven. Selecteren de juiste locaties, verzorgen locatiemarketing, organiseren mini-events en monitoren de resultaten. De eerste stap is een exclusieve samenwerking met 20 verkooppunten die geloven in het concept’, aldus Managing Partner Dennis van Aalst van BUREAU1835. De pilot loopt van april tot en met september. Bij gebleken succes wordt het drankje in 2011 in Nederland geïntroduceerd.
Het concept voor ALOHA is ontstaan bij twee jonge pioniers. Na hun surfvakantie op Hawaï namen ze het idee mee naar Europa. Inmiddels hebben ze het doorontwikkeld tot drie smaken (grapefruit-sinaasappel, mango-lime en vlierbes) en willen ze ook Nederlanders er kennis mee laten maken. Het past bij de filosofie van BUREAU1835 om ALOHA in de eigen omgeving van de doelgroep te testen. Het bureau wil 18 tot 35 jarigen eerst begrijpen om vervolgens merken een plek in hun dagelijks leven te geven door daar iets aan toe te voegen. De feedback uit de test wordt dan ook direct toegepast om het nieuwe product en merk aan te scherpen.