Communiceren kan ook groen
12-05-2010 (09:54) - Bureaus
Van 26 tot en met 30 mei wordt de 26ste editie plaats van Art Amsterdam gehouden, de grootste beurs voor hedendaagse en moderne kunst in Nederland. Uniek aan de aankomende editie is het feit dat al het energieverbruik dat gepaard gaat met de organisatie vóór, tijdens en na Art Amsterdam, wordt gecompenseerd. Met deze proef is Art Amsterdam de eerste kunstbeurs die CO2-neutraal wordt.
Ook op het gebied van communicatie zocht Art Amsterdam naar duurzame alternatieven. Pim van Houten, Senior Communicatie & PR Manager geeft aan: ‘Art Amsterdam wordt gehouden in hal 8, de Parkhal. Voor een originele bewegwijzering vanaf de belangrijke ingangen op het RAI-complex naar deze hal waren we op zoek naar een in het oog springend, maar vooral ook duurzaam medium wat goed past bij onze CO2-neutrale proef. Via onze partner Groenbalans kwamen we uit bij GreenGraffiti.’
GreenGraffiti is een duurzaam alternatief voor traditionele buitenreclame en is volledig klimaatneutraal. Met behulp van een sjabloon, schoon water en een hogedrukspuit wordt een communicatieboodschap aangebracht op straat, stoep of muur. Daar waar het vuil wordt weggespoten, ontstaat een ‘eyecatcher’. GreenGraffiti is klimaatneutraal. CO2-verbruik van de totale operatie wordt (over)gecompenseerd en sjablonen gerecycled. Maar daarnaast is GreenGraffiti een van de eerste bedrijven ter wereld die haar waterverbruik compenseert via de stichting GreenAdsBlue.
Joost Niepoth, partner bij GreenGraffiti: ‘Voor GreenGraffiti is het erg leuk dat de RAI ons heeft weten te vinden op basis van het feit dat we het enige bedrijf in Nederland zijn die deze vorm van buitenreclame op een volledig duurzame manier kunnen aanbieden. De match tussen GreenGraffiti en de eerste CO2-neutrale kunstbeurs is natuurlijk ook heel erg goed.’